A portrait of the nerd...

söndag, december 05, 2010

Snö!

.
.


Det var ett tag sedan nu. Vegobloggen tog nästan knäcken på oss. Även om det var väldigt roligt också. Vi har testat så mycket nytt och ätit så gott att det var värt allt slit. Tanken är väl att vi också ska lägga ut lite julrecept när det börjar närma sig. Snön ligger vit och fin nu så man längtar allt lite efter julen. Vi kommer få den bästa julklappen i år med då Amerikanerna kommer!!! Woho!



Annars så håller vi på och rensar ut för fullt, har lite prylar som skall köras till närmsta loppis när tid finnes. Men den stora packningen börjar vi inte med fören efter jul. Den gamla hyresgästen sa att han kanske flyttar ut lite tidigare och då kan vi ju börja flytta över lite saker innan den stora flyttdagen. Kan inte förstå att vi snart ska få ny och större lägenhet? Åh, vad kul det ska bli(ska påminna mig själv om detta inlägg dagen D, antar att det inte är lika roligt då?)!



Vad har vi mer haft för oss? Vi firade Tims 17 årsdag! Måste återigen säga hur galet det känns att människor som man känt sedan barnsben går och växer upp.



På handarbetsfronten går det sämre, jag har en massa projekt nu men inget som är nära ett slutförande, får allt ta tag i det. Helst vill jag slutföra mitt broderi men jag har inga bra idéer än. Imorgon verkar det bli after virk och då kan jag kanske få lite tips.

Idag var vi på en julmarknad i Haga med Anna. Först den vanliga och sedan en ekologisk och rättvisemärkt. Gud, så fina vi är egentligen.







Jag hittade lite roliga pepparkaksformar och rättvisemärkt choklad, tyckte att det räckte gott och väl. Sedan tog vi en fika på linnegatan och tittade ut på allt det vita.



Sparade det bästa till sist. På fredag flyger vi till London! Vi ska fira Johans födelsedag där med hans föräldrar.Jag har aldrig varit i London vid juletid men jag tror att det kommer bli fantastiskt! Ser mest fram emot god mat men även lite shopping! Fast sist så fick jag bestämma mest och då blev det en väldigt massa cykelaffärer så nu blir det nog till att besöka en del herrekiperingar. Men Hamleys är faktiskt ett måste! -London baby!