A portrait of the nerd...

torsdag, november 11, 2010

Nom nom!

.
.
.


Sista tiden har nästan allt fokus varit på matbloggen. Johan har skällt lite på mig för att jag blir för engagerad. Men jag tror att jag lugnat ner mig lite nu när vi snart ska avsluta vecka 2. Får se om det blir några maträtter i helgen, det har vi inte bestämt än.

Förra helgen var det cykeljippo i stan, det hade byggts upp en cyclocrossbana nära slottskogsvallen. Tror att det var Merida som annordnade. Jag och Jenny cyklade dit med matsäck för att se på. Flera KCR:are var med och körde och lite senare kom det även fler som åskådare. Jag fick dock ge upp efter ett par timmar eftersom jag höll på att förfrysa tårna. Var hittar man nätta, varma och snygga skor? Som dessutom skall passa i cykelclipsen?!











I onsdags fyllde mamma 60 år! Det firade vi genom att gå ut och äta på Gyllene Prag med hela familjen. Det var väldigt trevligt och dom hade faktiskt en vegansk gulasch som var god. Dom andra svullade på panerad ost, vildsvin och annat spännande. Det kanske låter lite klyschigt men detta är något vi verkligen borde göra om! Fast utan att någon behöver fylla år utan bara för att det är trevligt. Jag och Lill-syster försökte starta en ny tradition också, att hålla tal vid våra sammankomster. Det ska gärna vara lite småborligt med pinsamma anekdoter och skumma metaforer. Får ta och samla på mig lite akademiska ord till nästa gång. Både jag och Lillsyster höll varsitt, hennes var klart bäst! Go Maccu!





















Hade aftervirk igen och denna gången gick vi till Jacob's i Haga. Väldigt trevligt faktiskt! Trevligt personal och bra kaffe med bara EN storlek på Latte/Cappucino. Jag gillart! Är snart klart med min text nu och måste alltså hitta ett fint motiv att brodera runt den... Sjukt svårt!



Den större delen av mina tonåren tillbringade/spenderade (lite hur man ser det) jag min tid på Café Java. Där fanns hela livet kändes det som då. Man kunde komma tidigt på morgonen och inte gå förens sent på kvällen. Så mycket vänner man träffat, jag och Johan lärde faktiskt känna varandra där. Därför är det nu lite sorgligt att det inte finns mer. Jag gick förbi häromdagen och det var uttömt och skylten var borta. Undrar vart alla svartklädda förvirrade ungdomar ska ta vägen nu?



Jag satte ju en ingefära för ett tag sedan, och jag har med spänning följt utvecklingen. Den har tagit sig riktigt bra! Se bara så fin den är:



Alva växer också så det knakar och nu på sistone har hon lagt till sig med ett ganska lustigt skratt lite som Sheldon i Big Bang Theori. Vilket faktiskt gör henne ännu mer älskvärd!