A portrait of the nerd...

söndag, september 26, 2010

Jag är tillbaka!

.
.


Jag har legat sjuk i snart en och en halv vecka. Finns det nåt tråkigare? Jag har verkligen inte kunnat göra något, förutom att fundera på ett bra sätt att amputera huvudet men ändå överleva. Nu verkar jag dock vara kurerad, förutom en liten rethosta. Tur att jag har rock'n'roll-medicin i kylen så att jag får sova.

Innan jag blev sjuk var det mycket på gång. Jag var rätt stressad över retarden. Det var mycket som skulle hinnas med, och jag var visst inte ensam om min ångest men vad det verkar så rodde vi ändå hem det tillslut. Vi fick hyllningar från när och fjärran så det får man väl ge sig själv. Jag och Johan hade ansvar för lunchen och med en massa hjälp från Patrik, Helena med son och Martin(?) så lyckades vi ha allt färdigt i tid tills dom hungriga cyklisterna kom rullandes. Här följer lite bilder, hade annat att tänka på så det blev inte jättemånga bilder.






















Efter vi packat ihop efter oss i den smått fantastiska jaktstugan vi fick låna så bar det av inåt stan och Oceanen där efterfesten skulle äga rum. Vi ställde iordning allt och sedan kunde vi äntligen pusta ut lite innan kämparna skulle dundra in. Fast med tanke på i vilket skick dom var efter racet så var det väl snarare hasandes in.
Resultatlistan finns här.
Fler bilder här.









Dagen efter följde den traditionsenliga Cykel-Polo SM. Eftersom våran gamla plan är stängd och låst så fick vi söka oss ned till röda sten, vilket visade sig var kanonfint! Där kunde sedan spelen börja. Johan fick i år vara domare, han var hård men rättvis. Göteborgslaget hade väl inte direkt legat i hårdträning men lyckades ändå hamna på prispallen, brons. Silver gick till Nybro BMX och Guldet fick återigen Stockholmslaget Ung Vänsterhänt. Stort grattis till dom!