A portrait of the nerd...

torsdag, augusti 19, 2010

Slut på Sommar(n)

.
.


Har lyssnat ganska flitigt på "Sommar i P1" i år. Ett himla trevligt program, måste jag säga. Men så var det ju också en idé av Tage Danielsson! Helt lysande underhållning som helst ska avnjutas på en filt i gröngräset. Fast jag har nog mest lyssnat i mitt varma lilla kök på jobbet. Till årets favoriter tillhör; Eva Gabrielsson, Johan Rabaeus, Pija Lindenbaum, Maria Akraka, Johanna Koljonen, Per Holknekt, Andres Lokko, Lena Olving mfl.
Sen måste jag erkänna att jag faktiskt fällde en tår när Andreas Lundstedt friade till sin man i slutet av sitt program. Nu börjar tyvärr programmet att lida mot sitt slut, men det går ju fortfarande att lyssna till många program i arkivet och senare ska dom också finnas på skiva. Men det är inte bara Sommar som har har varit bra, dom har kört en rad olika programserier som varit fantastiska! Oförnuft och känsla, på jakt efter kvinnan och även Livet och döden.
Om man inte gillar svenska program kan man alltid ladda ner den senaste podcasten från "This american life", som Per och Amelia delade med sig av i sommras. Leve radion!



Jag varken vill eller vågar riktigt säga det men hösten börjar väl närma sig så smått. Förutom att radion byter tablå så är ett bevis på detta en massa mogna bär i skogen. Häromdagen tog jag och Johan en sväng i omgivningarna med varsin liten hink. Fångsten resulterade i en paj, en kaka och en hel del över till framtiden.





Alva har varit på besök igen. Dels skulle jag ju överräcka tåget som blivit färdigt, och dels skulle hon hämta sin lära-gå-vagn som jag köpte på Blocket på tok för tidigt! Fast det dröjer nog ett tag till innan hon bemästrar vagnen, den var godare att mumsa på så det slutade med att hon fick åka istället.









Vill har lagat en massa mat också: Rotfruktspytt m blandat fakekött.



Johan har gjort en helt fantastisk Shepards pie.



Sist kommer en svamp och spenatpasta. Skålarna/kopparna den serveras i tänker jag kan komma till stor användning i höst/vinter och då fyllas med god soppa.



Förra lördagen avslutades Way out west. Jag hade i vanlig ordning inte köpt biljett då det i min värld är på tok för mycket pengar. På min tid betalade man 700 spänn för att gå på festival... Men kanske att jag hinner ändra mig till nästa år? Men bara för att man inte har biljett betyder det inte att man inte kan lyssna på musiken som spelas. Så jag, Johan och några kamrater tog oss till slottskogen och i en liten backe stod vi tillsammans med MÅNGA fler och lyssnade på Håkan Hellströms konsert. Han spelade sin första skiva från början till slut. En riktig nostalgitripp!
Lyssna och njut!