A portrait of the nerd...

tisdag, maj 11, 2010

Mycket cykel blir det...

.
.


Äntligen lite cykling! Jag har verkligen legat på latsidan när det gäller långturer i år. Förra året hade jag väl åtminstone 50 mil i benen vid det här laget, men detta året har ju varit lite speciellt också.

I lördags kom vi äntligen iväg på kocyklingturen! Vi var imponerande 11 pers som hade släpat oss upp, trots både regnrisk och kyla. Vi möttes upp vid operan och satte sedan fart ut mot en gård i Partille. Det blev väl själva cyklingen som var behållningen av turen men det är alltid trevligt att ha ett mål. Kosläpp är lite överskattat, men man är ju glad för deras skull iaf. Alla tusen barn som var där verkade uppskatta det dock. Dom bjöd även på mjölk och bullar, indoktrineringen ska börja tidigt. Inte det mest veganvänliga turen kanske men det kan man kanske inte ska förvänta sig av ett Arla-jippo? Muuu!












Strax efter att korna fick komma ut så började det tyvärr att regna och vi cyklade hemåt i sakta (jag menar toksnabb) mak.

Senare på dagen blev vi ett litet gäng som tittade på Girot de italia. Första dagen och tempolopp, så där spännande men vi roade oss med gott sällskap, mat och dryck.





Jag har adopterat bort en av mina cyklar. Lite sorgligt men jag tror att den ska få ett bra hem. Väninnan Love behövde en cykel och då får man ju ordna det! Cykling ska alltid uppmuntras. Jag hoppas på många turer i sommar!?



Sen en vecka tillbaka har dom flaggat med prideflaggor över hela staden och det skvallrar om att gaylobbyn är i stan. Såklart välkomnar vi dom med öppna armar! På fredag blir det queerfestival på världskulturmuseét för min del. Men vem vet vad mer för spännande som väntar!?