A portrait of the nerd...

onsdag, mars 31, 2010

...och med en enkel...

.
.


Då har man fyllt år igen då. Jag har ännu ingen jättehemsk åldersnoja, jag kan vänta tills nästa år när jag blir 30. Oj, nu tror jag precis att jag fick det... Fan oxå!

Men en sak som är roligt med att fylla år är att man kan ha kalas! Planera mat och dylikt. Denna gången höll jag det lite enkelt med familjen men jag tror att det uppskattades ändå. Dom fick en kryddig tomatsoppa och veganska våfflor.







Jag fick många fina presenter, men den finaste av dom alla fick jag av min lillasyster! När vi var små så hade mamma ett påslakan med skogsmotiv som vi brukade leka på. Detta har hon återanvänt och sytt ett litet set som jag kan ha mina virkgrejer i. Hur fint som helst och väldigt användbart!



Senare på kvällen kom vännerna och då blev det lite amerikansktinspirerat. Dirty rice, potato salad, "chicken wings", pecan pie mm. Jag tror att jag kan ha fått över lite mer folk på vegansidan efter det faktiskt. Speciellt cykelhandlar Anders som var helt såld på seitanbitarna!















Ah...

Dagen efter var jag inte den piggaste i staden men jag och Johan åkte ner på stan med svärisarna och Johans gudmor och gick på Röhsska museet. Vi tittade bla. på Signe Persson Melins utställning.



Jag och Putte försökte smälta in. Det gick så där. Sen blev det lite mat i restaurangen innan vi fick åka hem och ta igen oss.
Tack alla för en fantastisk helg!!!