A portrait of the nerd...

tisdag, februari 02, 2010

Ett snöigt Januari

.

Det har verkligen varit vinter i år! Helt otroligt, och samtidigt som jag skriver så vräker snön ner. Men man har ju sin trotjänare, vintercykeln. Den har fått nya bromsreglage och ny grön styrlinda.


Men det har varit lite besvärligt nu det sista när det har töat och fryst på så jag har faktiskt gått och köpt mig ett busskort. Får väl se hur länge det behövs. Fast jag hoppas ju lite att det blir kvar ett tag till. Jag tar hellre ett svårcyklat vackert vinterlandskap än ett smutsslaskigt Göteborg vilken dag som helst.

Januari har i vanlig ordning bjudit på många kalas. Först ut var syster Berit, följt av broder Lars och sist men inte minst pappa Hans. Inför Beijjans kalas slängde jag ihop en vegansk smörgåstårta. Den blev hur god som helst! På Hans kalas köpte vi thaimat och då grejade jag lite kompletterande plockmat.








Har äntligen virkat klart Alvas filt! Det tog ett bra tag men det var det värt. Hoppas hon håller sig varm nu. Jag har såklart ett nytt projekt på gång men det är lite hemligt än så länge men när den är klar så dyker den upp.



I går var vi på Henry Rollins igen! Han är tillbaka med en ny show, sk. spoken word. Jag måste ha missförstått det begreppet, jag har alltid tänkt att det ska vara lite poetiskt men han står mest och berättar anekdoter. Hur bra som helst iofs! Än en gång fick vi plats på första raden, nästan lite läskigt men han är ju en sån snälling nu förtiden. Fast det skulle han nog inte gilla om man sa. Bättre med arg punkikon kanske? Jag längtar redan till nästa gång. Henry är bäst!



Har hängt en massa med lillsystern det sista. Det är roligt nu när man inte längre vill strypa varann hela tiden. Åh, ljuva tonårstid. Vi var nere i Falkenberg i helgen och myste med syster Berit. På söndagen skulle vi ta tåget hem. Den resan tog istället för 1 tim, ca 4 timmar pga urspårningar och annat men så roligt som vi hade har jag inte haft på många år.





Du är verkligen min favorit lillsyster! :)

Johan har fått ihop sin nya cykel! Den blev riktigt fin, måste erkänna att jag var lite emot mustschstyret i början. Men nu är jag helt för! Även han åker spårvagn i dessa tider, men han har ju inga dubbdäck och kan skylla på det. Jag tror att det kan bli en trevlig utflyktscykel till våren/sommaren. Fattas bara en liten frampakethållare till picknicken.

1 Comments:

  • At 9:12 em, Anonymous Carro said…

    Jag missade ju farfars kalas! :( men vi får försöka ses ibland även om det inte är kalas :) kram från brorsdotter

     

Skicka en kommentar

<< Home