A portrait of the nerd...

måndag, oktober 12, 2009

Höst 09


Har hittat ännu en sticker av min för tillfället favoritgatukonstnär. Små budskap som gör vardagen lite mindre tråkig.
Nu börjar det bli kallt igen och det känns trist att behöva klä på sig hela sin garderob för att inte frysa. Men det är bara att inse att hösten är här.
Johan har börjat bygga på sin nya vinter/crosscykel. Dock har han några småproblem med kedjelinje och annat så det finns risk att det kommer att dröja innan den är helt klar.


I fredags var det kulturnatta, av någon anledning jobbar jag jämt denna helgen men jag beslöt mig för att ändå gå på åtminstone ett par saker. Min gode vän Kaiko, dennes mor samt polaren Lee slog oss ihop och hängde runt. Vi såg film på Hagabion och gick sedan på en föreställning på teater Jaguar. Den hette Intakt och var en thriller i sjukhusmiljö. Riktigt bra! Den påminde mig om att jag måste gå på teater oftare!
Efter teatern insåg jag att det var dags att åka hem och sova så jag vinkade av vännerna och cyklade hem i natten.


Mitt pysslande fortgår och här har vi senaste kreationerna. En bifftomat, en chili och en jordgubbe (numera x 2)

Hoppas nu bebin uppskattar alla dessa grönsaker bara. Fast man får väl ge det ett par år innan det blir att leka grönsaksaffär. Har även gjort en slanggurka men den fastnade inte på kortet.

I Skåne var vi ju på loppis och där hittade vi dessa två fina tingestar.

Jag hoppas kunna lura Johan att göra sig av med gråtande barnet-tavlan och ersätta med fiskargubben men jag är inte säker att han går med på det. Flaggan ska jag göra om lite och ersätta med endera en helsvart eller en rödvart fana som man kan ta fram vid festliga tillfällen som tex födelsedagar. Idag kunde den ha vajjat på halvstång eftersom det är 10 år sedan fackföreningsmannen Björn Söderberg blev mördad av nynazister. Det hölls en liten manifestation på Masthuggstorget men det viktigaste är är nog snarare handling än tysta minuter. "Sörj inte, organisera er"

Nu över till något trevligare. Johan har börjat att exprimentera med doughnuts och igår efter cykelpolon var vi ett gäng som fick provsmaka. Med viss övning kan nog detta bli en succe! Kanske dags att öppna en Voodoofilial i Göteborg?


Jag har länge klippt mig hos frisören Roger. Först på The tube och numera Cybtech. Jag är alltid nöjd och vet att man alltid kommer därifrån lite snyggare än innan. Så häromdagen lurade jag dit Johan som börjat odla hår både lite här och där. Det var ca 14 år sedan han senast satt hos en frisör men jag tror att det kan vända nu.

1 Comments:

  • At 12:34 em, Anonymous Anonym said…

    Vilket fint kort du tog på mig, Kaiko och Lee! Fiskargubben är ju bara så fin. När jag var liten så hade vi en sån tavla hemma. Kram Gunilla

     

Skicka en kommentar

<< Home