A portrait of the nerd...

måndag, augusti 31, 2009

Festliga tider


Alla har vi våra olika högtider som vi firar, vissa har ramadan och andra har heterohatardagen. Jag var med och firade det senare. Eller åtminstone Maria befläckelsedag. Jag och Polaren Kaiko möttes upp på Underjorden för att se en av akterna på dagens program. Christina Kjellsson skulle spela och det ville vi inte missa. Fast först gick vi till restaurang Old corner och åt en liten vegansk festmåltid. En kolgrillad steak och bearnaisesås. Det var gott, men jag tror att jag och Johan ska exprimentera här hemma tills vi får fram en fantastisk bea.

När vi sedan kom tillbaka fick blev jag smått förvånad då jag fick se halva komet club R. stå och dricka vin ibland alla queersen. Dom var där för att släcka törsten och kolla in lokalen där cykelfilmsfestivalen ska hållas senare i höst. Men jag lyckades hålla kvar dom under iaf en låt av Kjellsson. Sen drog dom vidare på sin cykeltur. Det var en riktigt bra spelning, som till större delen bestod av önskelåtar med tillhörande anekdoter. Hon har dessutom släppt ny skiva så det kanske inte dröjer alltför länge innan man får se henne igen?


Vi har varit och sett Quetin Tarantinos nya film, Inglorius basterds. Det var en av dom bästa filmerna jag sett på länge!!! Johan var något mer reserverad men en film som handlar om en judisk elitstyrka som skalperar nazister kan ju inte vara dålig? Fast jag måste erkänna att jag var tvungen att kisa lite ibland när det blev för blodigt.


Jag har pysslat och knåpat här hemma och har äntligen lyckats göra klart mina reflex-spokecards. Dom blev bra men fläpprar en del i vinden men viktigast är väl ändå att man syns. För nu är det ju mörkt på mor'narna igen.


Jag har också sytt ett nytt överdrag till våran pall. Har haft tyget ett tag men har inte fått tummen ur. Är lite missnöjd att jag inte lyckades mönsterpassa bättre, men det får vara. Är dock riktigt nöjd att jag sydde den med passpoal eller keder, ser rätt så proffsigt ut om jag får säga det själv?!


Har läst en del i Johans husmorskalendrar det sista. Dom är jättefina, med recept som följer årstiderna och utan krångel. Mycket husmanskost som med fördel går att konvertera till veganskt. En trevlig detalj är att man efter varje middag serverar dessert så det tänkte jag också börja med. Idag fick vi drottningkräm med sojamjölk. Jag känner mig som ett barn igen!