A portrait of the nerd...

tisdag, maj 12, 2009

Pyssel

Äntligen har jag blivit klar med mitt senaste dukprojekt! Det ska föreställa en haknyckel, av märket Hozan för att vara exakt. Jag tror att den kommer passa fint på ett bord på en cykelaffär här i närheten. Mitt första idé var att göra den rund men det var lite för avancerat för mig tyvärr. Fast den här blev ju riktigt snygg den också.


I förra veckan var jag och lillasyster på ekocentrum. Det ligger nära landala torg och är till för att sprida kunskap om miljön och en hållbar utveckling, eller nåt i den stilen. Lillasystern hade varit där i jobbsammanhang och fick då en guidad tur. Jag tror att det hade gjort det hela lite mer intressant för nu kändes det mest som en lite småtrist utställning med extremt mycket företagsreklam.

Men den hade ändå sina ljusglimtar. Vi testade ett bilspel för att se om vi körde miljövänligt. Det var inte helt lätt eftersom jag knappt kan skilja på gasen, bromsen och kopplingen och för att göra det ändå lite värre var man även tvungen att växla. Det är nog bäst om jag håller mig till cykeln tror jag.

En annan fin sak dom hade var en massa vinbuteljer som var utställda i lokalen. Dom var fyllda med växter men helt igenpluggade och var alltså som ett eget litet ekosystem. Jag blev himla inspirerad och sugen på att göra en egen. Men det får nog bli när vi kommer hem från amerikat. Kanske borde köpa med mig lite seamonkeys igen också? Den som lever får se.