A portrait of the nerd...

måndag, maj 04, 2009

Lååånghelg


Det var ett tag sedan jag haft det så här skönt. Ledig tre dagar i rad, inte illa. Jag börjar verkligen att längta efter semestern nu. Men trots att jag varit ledig så har det varit full rulle, fast det är ju det jag tycker om.
På Valborg var det grillning vid masthuggskyrkan med cykelvännerna. Vi var nog äldst på berget den kvällen. Men det var trevlig stämning och fjortisfyllorna runtomkring höll sig på en lagom nivå. Faktum var att kl halv 11 var det nästan bara vi kvar och då var det nog vi som stod för "fylleriet". Fram för mer Komet club Grilleur i sommar!


Morgonen efter fick jag stärka mig med en riktigt proletärfrukost innan det var dags för året 1:a majtåg.

I år hade vi beställt bra väder och det var betydligt mer peppande än året innan, och liksom förra året hade jag roddat ihop en liten cykelsektion i tåget. Skälet till det är väl mest för att jag inte vill lämna cykeln så jag måste gå tillbaka och hämta den, men det är även trevligt att dela politisk åskådning med cykelburna vänner. Kvällen innan fälldes det en hel del fyndigheter tex att man borde ha radikalekrade hjul mm. Höhö.

Demonstrationen gick bra och vi var tydligen över 3000 pers vilket slog det flesta andra tåg med hästlängder men det var det ingen som bemödade sig att skriva om. Men man är väl inte förvånad. Trevligt var det iaf. Talen var också bra men fick ett sorgligt besked om att en kamrat hade gått bort. Ingen jag kände väl men en person jag stött på då och då. Det känns alltid konstigt när unga människor dör. Efter internationalen blev det "gåglass" och sedan fika. Träffade en vän på vägen som dagen till ära både hade röd/svart cykel som keps. Himla fint.

På kvällen blev det återigen grill men denna gången med Anna, Robert, Jim och Torkel. Vi råkade överdosera maten en del så vi rullade nästan där ifrån.



På lördagen tvingade jag äntligen ut mig själv på en långtur med några klubbkamrater. Vi cyklade till Gottskär. Fast det var inte helt lätt att hitta. Såg på Eniro att 158:an gick raka vägen men det visade sig vara en 90-väg och kanske inte helt lämplig att cykla på. Turen slutade på 11 mil och även om jag var trött efteråt så känner jag mig ganska i form för hisingen runt på söndag. Hoppas bara att det blir vindstilla...


På söndagen tog jag mig en liten cykeltur för att känna hur ledbruten jag var. Jag tog en sväng bort till Holmens marknad. Gjorde ett par fynd och sedan mötte jag upp Jim och vi slog följe till Majorna marknad som hade dukats upp i plaskdammen. Jag fick lite Portland känsla även om den inte rikigt var lika spännade men jag hoppas det växer. Nästa gång kanske man tom kan vara med och kränga något. Jim kollade in Nindas grejer och Anna shoppade en hatt.




Vart var då Johan hela denna helgen? Jo han satt i en skog någonstans med grönt smink och lurpassade. Men jag tror att han hade det ganska bra han också.