A portrait of the nerd...

tisdag, mars 31, 2009

Mycket nöje


I helgen var det återigen dags för en alleycat. Jag jobbade tyvärr men hann sluta upp vid andra stoppet, Jeffreys. Väl där beslutade vi ett litet gäng att vi inte orkade kämpa med dom andra utan åkte i förväg till det fjärde stoppet, Gyllene Prag. Där åt vi smarrig mat och tog en öl i godan ro.

Efter nån timme dök resten av galningarna upp och stämningen blev livad. Jag började dock bli lite trött så jag drog hem efter det, fast Johan orkade vidare ut i natten.

Väl hemma tittade jag på velodrom-VM i Polen och fick se danskarna ta guld i madison. Det var fint. Sen drog jag mitt strå till stacken och släckte ljuset när "earth hour" började, och somnade som en stock.


Johan har byggt ihop sin nya trickfixie/polocykel. Nu ska vi bara ordna korgar och en bättre sadel.



I torsdags tog jag ut min fixie för första gången på säsongen. Det blev en tur till Särö och jag fick sällskap av KCR kamraten Erik. Det är en ganska lagom tur som jag hoppas kunna upprepa ett antal gånger nu på försäsongen. Planerar att köra ett 10 mils fixielopp i Malmö samt 11 milar'n Hisingen runt. Så jag kan behöva några mil i benen.



Påsken har börjat närma sig och även om jag inte är religiös så tycker jag det kan vara fint pynta lite här hemma.
Jag har gått vidare med mitt virkeri så nu ska det bli en liten påsklöpare. Mamma visade mig grunderna här om dagen och det var faktiskt inte så svårt. Fortsättning följer.


Jag avslutar med ett litet vårtecken.

1 Comments:

  • At 5:55 em, Anonymous Anonym said…

    Hej, jag var in här och kikade idag. Det är alltid så roligt att läsa om vad du har för dig. Jag gillar verkligen din blogg. Du verkar göra så mycket med så många vänner och släktingar. Sen är det ju roligt att du lagar så mycket god mat. Pysslar och cyklar, så jag blir inspirerad. Jag gör också såna där virkrutor! Massa kramar och en stor puss från Gunilla

     

Skicka en kommentar

<< Home