A portrait of the nerd...

söndag, februari 22, 2009

Snö!

Så äntligen kom den! Den stannade inte länge men jag och Johan passade på medans det bjöds. Man blir aldrig för gammal för ett bra snöbollskrig.







Johan har sedan unga år drömt om en Devo-hatt. Nu har den drömmen äntligen gått i uppfyllelse. Jag är osäker på om han någonsin kommer ta av den.


I torsdags så kom Jim och Lisa på besök. Vi åt ärtsoppa och pannkakor, vad annars? Det var himla trevligt. Lisa visade mig hur man virkade mormorsrutor. Så nu har jag så smått börjat förstå hur det funkar(jag kan ju bara virka mössor annars). Det är en ganska galen sysselsättning med tanke på att man behöver ungefär 200 st för att göra en pläd. Har för mig att svärmor gjorde nåt liknade men när hon äntligen var klar med sitt överkast var hon så trött på rutorna att hon gav bort det. Jag får se vad det blir av det hela, kanske kan göra en filt till systerns hund om inte annat.


Medans jag skriver har Johan lagat veganska "hot wings". Så nu ska vi festa på dom innan vi ska sätta igång med semlebaket, för på tisdag ska det serveras veganska semlor här hemma.

1 Comments:

  • At 1:26 em, Anonymous Anonym said…

    OMG, devo-hatten, fan så bra!

     

Skicka en kommentar

<< Home