A portrait of the nerd...

lördag, december 20, 2008

Det lackar mot jul!


Nu är det det inte många dagar kvar till jul. Så skönt! Jag behöver verkligen ett par dar ledigt nu. Jobbet har varit väldigt tungt sista veckan, det var nästan så jag fick ett sammanbrott. Men nu känns det bättre, och jag tror att det kommer bli lättare framöver.


Var på Veloform förra helgen och grejade med vintercykeln. Ibland kan man undra om Anders inte är Göteborgare eller så har han bara anpassat sig väldigt bra. Han hade nämligen "Hjulskyltat" i fönstret. Hö hö hö. Man kan säga vad man vill om hans humor men fint var det iallafall. Ang. cykeln så tog det sig en liten vändning för nu sitter där ett bockstyre, det känns mycket bättre än det raka och är mycket snyggare! Det var ett jäkla bråkande med bromsarna bara men Johan fixade det efter att jag gett upp. Så nu är det BARA att linda styret, byta pedaler och ge den lite bling. Frågan är om jag någonsin blir helt klar? Undrar när snön och halkan kommer?


På kvällen förra lördagen så gick jag och Johan ut och åt. Vi fick sällskap av lite folk som droppade in eftersom. Det var en lagom lugn kväll och jag tror inte Johan fick ångest även om alla var där för att "fira" honom. Dom hade bytt menyn sedan sist och det var en klar förbättring. Vi åt lite blandat småplock till förätt, dom vitlöksfrästa ärtskidorna(i all sin enkelhet) var hur goda som helst.
Sedan tog vi varsin av dom veganska huvudrätterna, Johan åt "tzay buco" och jag åt veganfilén med rotgrönsaker och svampsås. Det var rustik mat, inget jätteavancerat men gott. Pajen till efterrätt var tyvärr ingen hit, men allt kan ju inte vara perfekt. Det var en väldigt trevlig kväll iaf. La assasino eller "môrdan" är ett trevligt ställe och jag kommer nog fortsätta att gå dit då och då och jag ser med spänning fram emot nästa menybyte.


Pärlplattandet går framåt, jag skulle så gärna vilja lägga upp allt som jag gjort hittills men då blir det ju inge kul i mars. Så jag får bara berätta att arbetet fortskrider.


I somras på semestern så handlade jag på mig en massa cykelskrot, klingor, kedjestumpar m.m. Nu har jag äntligen fått lite användning för dom. Jag har pyntat ytterdörren för att sprida lite julstämning till grannarna. God jul!