A portrait of the nerd...

måndag, december 01, 2008

Helg

Nu har jag kommit igång med vintercykeln. Var på Veloform i lördags och påbörjade arbetet. Fick hjälp av Johannes och Claes(som var på besök ifrån Tyskland). Vi satte på skärmar, bytte bakkugg samt satte på nytt styre. Fast jag måste få tag på en ny styrstam den är en sån som står rakt upp vilket gör att jag sitter påtok för upprätt. Här kan man få en glimt av cykeln(vill inte visa för mycket innan den är klar). Vissa andra vill inte synas alls.


Sedan drog några till cyclocrosstävlingarna. Jag missade det förra året och gjorde det tyvärr i år igen. Skatås var för lång bort. Kanske nästa år? Istället åkte jag ut till Jim och Lisa för lite samkväm. Johan kom lite senare och då åt vi middag. En massa goda sallader och annat gott.



Vi lyssnade på en massa bra musik som alltid när Jim är med. Men en av kvällens höjdpunkter var när han spelade upp ett stycke som sägs vara från Örebros kommunala musikskola. Vi kunde inte sluta skratta. Jag hittade senare detta klipp på youtube men mitt tips är att inte titta på videon utan bara lyssna. Det är bara för bra.
Efter musikporrandet visade Jim och Lisa mig lite om hur man gör om foton till pixelbilder. Sen satte vi igång och la lite pärlplattor. Jag har redan gjort om ett par bilder som blev riktigt snygga. Nu ska jag bara ut och skaffa lite mer pärlor.



I söndags var det 1:a advent och jag som är en fanatisk ateist borde kanske inte hålla på med sånt här men nu är det röda dukar, vita blommor och ljus över hela lägenheten. Så fint så.



Senare på kvällen så mötte vi upp med Olle och Linn och såg Quantum of Solace. Det har blivit en hel del bio på sistone, vilket är trevligt. Det är inte alltför ofta som det finns så mycket man vill se. Det var kanske inte den bästa Bond jag sett men helt ok. Johan var lite mer negativ.


Men det var ändå trevligt att hänga med grannarna. Snart ska dom flytta ifrån oss. Fast bara ca 7 hållplatser bort.

Idag var jag på Bmx-butiken Childstore på 2:a långgatan, det är en trevlig liten butik. Dom har även en del fixedcyklar, det blir mer och mer för varje dag verkar det som. Det är ingen affär jag besöker ofta men nu hade jag ett ärende. Jag skulle ha pedaler och handtag till vintercykeln. Var inte helt säker på vad jag ville ha bara att dom skulle matcha. Men när jag såg dom blåa pedalerna bestämde jag mig. Det kommer bli kanonfina på cykeln, för vad passar bättre på en vintercykel än ett par isblå pedaler?