A portrait of the nerd...

torsdag, november 20, 2008

Vinterpyssel


Det blir rätt mycket inne tid såhär på vintern och då man inte kan hänga på veloform 7 dagar i veckan gäller det att ha små projekt. Min senaste idé var att köpa små plastpärlor och sitta och skapa med. Än så länge har det mest blivit enkla saker men jag har storslagna planer! Tänkte spendera en kväll eller två med pärlveteranerna och forna medlemmar av pärlplatteklubben, Jim och Lisa. Dom har många idéer och har tom specialprogrammerat photoshop för sådana här ändamål. Nu ska vi bara få ihop våra scheman.


I helgen så tog jag och polaren Anna oss i kragen och levde upp lite. Vi gick på en grym konsert med Timbuktu och Damn. En av dom bättre jag sett faktiskt. Nu ska dom inte få hela äran men Damn höjde stämningen så himla mycket! Hoppas dom får ett stort genombrott nu, nya singeln är fet!


Ett annat projekt jag klurar på är att bygga en riktig vintercykel. Jag tänkte ta Johans polohoj (som ändå inte används nu) och smälla på annat styre, broms, fixa bättre utväxling och kanske ett par skärmar. Sen finns det ingen ursäkt när snön kommer. Hoppas min budget håller denna månaden bara. Det vankas mer födelsedagar och jul... Men jag ska försöka hitta billiga lösningar och jag tror det kan bli riktigt bra. Undrar bara hur det är att köra fixed när det är halt?


Nu när julen nalkas ska det pyntas och fixas. Så jag tänkte att jag börjar med mig själv. Kanske inte helt tomterött men fint blev det. God jul i förskott!