A portrait of the nerd...

söndag, oktober 12, 2008

Äntligen måndag, äntligen!

Äntligen är en tuff arbetsvecka till ända, detta ständiga helgarbetande. Det kan dock finnas en liten chans att jag bara ska jobba vardagar i framtiden. Hoppas! Fast en bra sak med att jobba helg är att jag får en vardag ledig så i torsdags då passade jag på att ge mig ut och leka med mina cykelkompisar.

Jonatan, Jonas och jag tog en liten tur med några rätt spännade grusvägar. Jag tror att vi befann oss i fiskebäcksområdet med omnejd. Blev lite förvånad när vi helt plötsligt kom fram vid askimsbadet men jag var väl mer koncentrerad på att hålla mig kvar på vägen än se vart vi var påväg. Sen var det raka vägen hem på säröbanan. Swoosh! Trevligt var det och trött blev jag. Senare på kvällen blev det gymmet också så träningsvärken satt faktiskt i till på lördagen, men det visar bara att jag måste ha gjort nåt rätt.

Igår jobbade ju jag men Johan var på swapmeet och förlustade sig. Det var en himla kommers tydligen. Han blev även outad på velonista med sin fina cykel här.

Tyvärr så var det mesta redan bytt när jag äntligen dök upp men det fanns fortfarande öl kvar och det var ju alltid något. Vi blev kvar några timmar och sedan gick vi ett gäng till restaurang la'asassino. En krog på 2:a långgatan. Dom har insett att många personer som rör sig i dessa kvarter uppskattar vegansk mat, och har så ett par rätter på menyn. Väldigt uppskattat! Tyvärr måste jag säga att rätterna inte var så välkomponerade. T.ex. Ett tzayspett med sötpotatispure och jordärtskocksskum samt primörer. Låter kanske fint på papper men purén var alldeles för rinnig och det gjorde det hela till en stor tallrik barnmat. Johan testade Flamberad veganfile med grönpepparsås och svamprisotto. Det var himla fint att dom flamberade vid bordet men jag förstod inte riktigt kombinationen grönpepparsås och risotto. Men det kanske bara är jag? Nu låter jag som en bitter matkritiker men tror att det är ok eftersom jag är i branschen. Kul är iaf att fler restauranger har veganalternativ. Måtte dom bara bli fler och bättre!


Nu ska jag bara luta mig tillbaka och njuta av min helg bestående av en ledig måndag.

1 Comments:

  • At 10:23 em, Anonymous Anonym said…

    Och jag ser att jag blir outad på din blog. Fast det där däcket jag pillar på på bilden köpte jag inte som tur var. Men jag köpte två flaskställ i kolfiber från Leo. :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home