A portrait of the nerd...

måndag, augusti 25, 2008

Höst


I morse stod termometern på 10 grader prick. Det var riktigt kyligt om öronen när jag susade iväg. Så det är väl dags att plocka fram långhanskar och mössa, lite synd för jag gillar verkligen mina nya knog. Får kämpa på lite till. Men trots att sommaren är över så är jag ändå nöjd över alla aktiviteter. Jag känner inte att jag missat något(det skulle vara den där vegangrillen som vi alltid pratar om men det kommer ju bara inte att hända). Men mest nöjd är jag såklart över Falkenberg trippen. Nästa år får det nog bli Köpenhamn eller dyl. Nåt i Danmark iaf.

Snart kommer amerikanerna på besök, jag har lyckats ta några dagar ledigt så vi ska nog kunna hitta på lite ofog vi också. Förra året åkte vi till Varberg en helg kanske det blir så i år med eller så blir det nåt helt annat. Jag väntar med spänning. En sak som är inplanerad är iallafall en tyngdlyftnings session. Jag var faktiskt tillbaka på gymmet idag för första gången på säkert 3 månader. Skandal, men det har ju sin förklaring. Hoppas jag får tillbaka lite form innan den 8:e. För om man vi bli en stor och stark cyklist är det den enda vägen att gå. Dödslyftet här kommer vi!


Har grejat en massa det sista, bla med reetarden. Det är mycket som ska ordnas. Jag hoppas det blir ett lopp att minnas, men det lär det ju bli. Det är ju komet club som står bakom :) Jag har även sytt en del, bla en liten keps till polarens barn Bea. Den blev faktiskt riktigt bra så jag blir sugen på att göra fler. Jag har ju funderat på ganska länge att jag borde göra en liten kollektion och lura någon att sälja den åt mig. Men ibland tappar jag sugen och det är svårt att hinna. Någon dag så kanske!


Vi var på the dark knight häromdagen med Jon och Kent. Det blev en trevlig kväll. Dock var väl filmen lite väl hajpad. Jokern var ju kunglig (om man nu kan säga så) men den får nog bara 3 garbanzobönor av 5 möjliga. Sen har jag fått för mig att den kunde varit bättre på en större biograf(såg den på biopalatset), men det lär jag ju aldrig få reda på. Så här fint hade vi parkerat utanför.


Om ett par helger verkar det som det bär av till stockholm. Jag har inte varit där på hur många år som helst. Jag älskar verkligen den stan, eller gjorde kanske iaf? Det som drar är trot eller ej ett cykeljippo. 08-orna har dragit ihop nåt som dom kallar velosthlm. Det verkar riktigt lovande. Så vi drar upp ett gäng från komet club och livar upp stämningen ytterligare. Woho!


Avslutar det hela med den nya knasiga frisyren. Har haft både grönt och rött hår men aldrig blont. Tyckte det var dags. Tack Roger på the tube eller var det Cybtech?

1 Comments:

  • At 3:00 em, Anonymous Anonym said…

    Grym frilla!

     

Skicka en kommentar

<< Home