A portrait of the nerd...

tisdag, juli 08, 2008

Hemma igen

Nu har jag varit hemma i snart två veckor. Känns ganska bra ändå, även om separationsångesten var stor först. Men det var kul att komma hem och träffa vänner och familj igen. Just nu är det cykeluppehåll för min del ett tag men jag hoppas att komma upp i sadeln på lördag/söndag, vi får se hur det går. Får roa mig med lite sömnad så länge.

Som tröst så har jag köpt mig ett par nya cykelhandskar från Knog, jag längtar verkligen till jag kan använda dom! Kommer lätt att bli snyggast i stan. Lite roligt var att Johan skulle köpa ett par till mig i present, men dels hann jag före honom och så var dom även för stora så nu har även han ett par.

Men innan min lilla operation så åkte jag ut med roulörgänget och rekade lite inför Ronde van retaard. Det blev en lång tur på ca 10 mil. Mycket spännande vägar hittade vi och det verkar som om vi börjar närma oss en färdig sträckning. Jag ser fram emot racet, och hoppas på många tävlande!

Jag har börjat på ett nytt jobb precis, lite mer kökbetonat än mitt gamla. Det verkar riktigt lovande. Än har jag inte kommit in i alla rutiner men jag tror att det kan bli bra. Jag har väldigt mycket frihet så min kreativa sida kan få jobba lite. Jobbade helgen nu och det var tydligen rekordmycket folk, så nu har jag varit med om så illa det kan bli, och det var inte så hemskt faktiskt.

I söndags kom Jim och Lisa och hälsade på! Mycket trevligt! Det har varit väldigt varm sista tiden men jag ville ändå bjuda på någon fika så det blev iste och scones. Jag kommer att lägga upp receptet på matbloggen, för dom är jättegoda och enkla och borde bakas oftare.