A portrait of the nerd...

torsdag, juni 05, 2008

tour de poop

Haromdagen akte vi till ett vattenreningsverk i Washington, Amelia hade via skolan ordnat ett studiebesok. Det var valdigt fascinerande och forvanandsvart frasht. Dom hade nat system dar dom lat syre ga igenom tankarna sa att det inte luktade sarskilt mycket alls. Det enda som var lite laskigt var i en av dom forsta tanksen dar man skrapade bort det som var for fast, skrap och papper och dyl. Amelia sag en kondom! Vi missade den tyvarr. Dom hittar allt mojligt dar nere. Tydligen hade en av dom anstallda hittat en riktigt fin ring dar en gang men varan guide vantade fortfarande pa jackpoten. Hela anlaggningen var valdigt miljomedveten och varje ny tank lag lagre en den forsta det gjorde att man bara behovde pumpa upp vattnet till det forsta huset och sen ordnade gravitationen resten. Det sista stadiet var ganska intressant. Vattnet var klart men hade anda bakterier i sig sa da belyste dom vattnet med UV-ljus for det gjorde tydligen sa att bakteriernas DNA muterades och forstordes. Sen spolade om ut det i Columbia river.

Efter varan tur akte vi till en sk. stripmall och nej, det finns inga strippor dar. Det ar bara ett shoppingcentrum dar man maste ta sig fram med bil. Dar hittade jag tokbilliga pedaler sa snart kan jag vara riktigt tuff med mina nya cykeldojor. Jag ska lagga upp en bild nan dag.

Igar sa va det dags for mig att testa alpenrose velodromen. Jag var ratt nervos. Jag vet inte hur brant den ar men oh dear! Dom blir tydligen inte brantare an sa har om det sager nat. Tack och lov for trackclass sa man kunde fa lite pedagogiska tips. Per och Amelia var med och coatchade dom lite mer erfarna grupperna och jag och tva till fick vara med en tjej som heter Meg. Hon kor ocksa for bike central. KC och Johan foljde med och hejade pa, det behovdes verkligen. Forst akte vi runt pa asfalten pa the apron. Sakta men sakert jobbade vi oss uppat. Ni fattar inte hur laskigt det var, det var nastan gratvarning. Men allt eftersom vi akte och vi okade farten en hel del sa blev det mindre och mindre laskigt. Man var tvungen att aka 12 miles/hour for att inte valta men man ville helst kora mycket fortare an sa. Det sista jag gjorde var pace lines och det var rikigt kul. Hoppas att jag kommer ut nasta onsdag med!

Kolla in vara andra bilder har.

1 Comments:

  • At 1:35 fm, Blogger Unknown said…

    Lesson one: Ta på de vita armvärmarna.

    Jäklar vilket fräckt hus ni/dem bor i. Men varför var ni egentligen på ett reningsverk?

     

Skicka en kommentar

<< Home