A portrait of the nerd...

söndag, maj 11, 2008

Hisingen runt 2008


Idag gjorde vi en av dom mest seriösa aktiviteterna med klubben KCR. Vi deltog i motionsloppet hisingen runt. Vi samlades kl halv 8 utanför Veloform och åkte sedan i samlad trupp till startområdet. Där fick vi plockat ut våra nummerskyltar samt försöka stärka oss med kaffe och annat. Claes kom dessutom och vinkade av oss.


Vi startade först, kl 09.00 tillsammans med happymtb. Vi fick prata lite med Christer Hedberg och jag tror att han var lite imponerad av våra snygga cyklar och kläder. Eftersom vi inte har skaffat en klubbtröja än så hade vi diverse blåa jerseys med vårat märke på-sytt/säkerhetsnålat, mycket snyggt! Starten gick bra med vid första backen fick jag lite växelproblem vilket gjorde att jag missade klungan, men jag och Marcus (som väntade, tack så mycket!) kämpade på och hakade sedan på nästa gäng. Lite längre fram hittade vi le directur sportif som hade fått punktering.

Vi slog sedan följe resten av loppet med några få avstickare. Jag är lite ledsen att jag inte fotade när vi åkte för det var så himla fint, gröna ängar med kossor och hela faderullan. Den första depån vi stannade vid var efter 35 km, då var det skönt att ta igen sig lite grann, äta lite, bara ta en liten paus. Den andra depån efter 76 km var gudasänd. Den kom efter en lång backe och jag och Marcus hade kämpat för att komma ikapp direktör'n. Så när 200 m skylten dök upp blev jag lycklig. Mina knän hade börjat kännas av lite, så en paus var verkligen behövd. Jag åt massor med saltgurka och medhavd tofu-jerky.

Sen öste vi på igen, jag är faktiskt förvånad hur snabbt det ändå gick vi låg en bra bit över trettio ett tag men i snitt så var det 28,5. Jag gillar cykeldatorer. :) Sista milen var hemsk, jag var jättetrött och ögonen föll nästan ihop men när vi nådde målet så var det värt det! Vi fick varsin fin medalj och kunde sluta upp med dom andra galningarna.

Hans var snabbast av oss och kom in på 3.15. Vi kom in efter 4.50 men hade en rulltid på ca 4 timmar. Det är iallafall jag nöjd med! Efter lite uppvilande så cyklade vi tillbaka till civilisationen och hamnade som vanligt på red lion. Vilken dag!

1 Comments:

  • At 12:45 fm, Anonymous Anonym said…

    detta klipp kanske kan ge lite inspiration!? :) YouTube

     

Skicka en kommentar

<< Home