A portrait of the nerd...

måndag, april 07, 2008

Kalaskul!

JA, må hon leva, ja må hon leva...
I helgen var det födelsedagskalas igen! Denna gången var det min lillasyster som fyllde år! Det blev raka vägen från jobbet och in i festligheten. Detta året tyckte jag nog att jag var lite påhittig när det gällde presenten(jag har alltid lite ångest när det gäller hennes present, jag vill att hon ska få nåt jättefint), hon hade önskat sig det tråkigaste av allt: strumpor. Men jag lyckades få tag på ett genomskinligt skyltdockeben, som jag fyllde med massor av färgglada strumpor. Så fint!

Efter ett antal timmar av total galenskap med familjen så bar det iväg hemåt.
Det blev tv resten av kvällen, så skönt! Fick chansen att se en riktigt ball kultrulle, "The running man" med Arnold Schwarzenegger. Förstår inte hur jag kan ha missat den men jag är väl för ung. Den utspelar sig i en mörk framtid 2019, och Arnold tvingas delta i nån form av modernt gladiatorspel. Det bästa i filmen var när han kläckte linen -I'll be back!!! Hur grymt som helst!

På söndagen kom systrarna och hälsade på, efter en sån vild tillställning kvällen innan krävdes det nästan att dom skulle komma hit så att jag inte skulle få abstinens av deras frånvaro.
Men när klockan började närma sig ett så var det dags för Flandern runt, så då flydde dom fältet. Vem vill inte sitta i timtal och titta på svettiga män som cyklar på kullerstensgator i snöblandat regn? Tja, vi var väl en ganska liten skara men trevligt hade vi! Så trevligt att nog blir Paris- Roubaix nästa söndag igen! Grattis Devolder förresten!