A portrait of the nerd...

tisdag, mars 25, 2008

Våffeldagen

Det verkar som om snön kommit för att stanna. Det är så himla fint ute nu. Det känns som en bra start på veckan. Rykten säger dessutom att det ska vara kvar tills på fredag!
Inte nog med det så var det ju faktiskt våffeldagen idag! Detta firade jag först med att ta med lite fulvåfflor till Veloform. Jag behövde inhandla ett par saker samt diskutera lite hjul, inte för att jag egentligen behöver en orsak att titta förbi. :) Men nu är saken den att jag till slut gått på fixietrenden och kommit på att jag nog bara måste ha en bare knuckle trackhoj... dyr, men så snygg!!! Detta måste ju verkligen diskuteras!
Men förhoppningsvis så kommer den hem med mig från USA i slutet på juni och då är det nog hög tid att beställa ett par hjul nu. Det är inte helt klart än vad det blir men nåt relativt enkelt tror jag. Spännande!!! Det har börjat snackas en hel del om cykelpolo i vänkretsen det sista med så det verkar inte bättre än att man får skaffa sig en skruttfixie oxå, så man kan vara med och fajtas. Fast än så länge har vi bara ett gäng klubbhuvuden och en boll, så jag har ett tag på mig. Pulsade sedan hem i allt det fina för att ta hand om den sjuka sambon.

Senare på kvällen blev vi hembjudna till Olle och Linn på mer våfflor! Dom var nyhemkommna från Finland och Helsingfors. Jag vill oxå! Om jag har tur så kan det bli en tripp i höst! Det verkade som om dom haft trevligt där även om dom inte besökte den tuffa velodromen. Men att uppleva en Finlandsfärja, se på fin arkitektur och bada bastu är inte fel det heller.
Fick gosat lite med Noch, han växer verkligen så det knakar. Ska försöka hänga med en dag ut och leka med honom i snön. Han är dock lite skadad efter en glasbitsincident för någon vecka sedan.


Så lite häng med goda vänner fick avsluta denna kvällen. Oj, nu blev det på tok för sent... God natt!