A portrait of the nerd...

söndag, mars 09, 2008

8 mars

Dom senaste åren har jag jobbat på 8e mars, och det har väl gjort att jag inte firat det nåt vidare. Detta året var inte annorlunda men efter jobbet tog jag faktiskt en tur till världskulturmuseet där det pågick diverse olika aktiviteter. Jag träffade min lilla mor en kortis och tillsammans lyssnade vi på den lesbiska kören Lucky lips.

Det blev riktigt stämmningsfullt! Kul var också att den fantastiska Christina Kjellsson var där och kompade dom på gitarr.
Strax därefter var mor tvungen att åka hem till sin lilla hund. Så jag gjorde detsamma, men jag åkte till den trevliga lilla cykelaffären på kustgatan, Veloform. Vad kan vara bättre en 8e mars än att bedriva jämnställdhetsarbete i praktiken genom att jämna till könsfördelningen på den lokala cykelaffären?
Väl framme möttes jag av en fantastiskt syn! En kille som heter Olle hade med sig sin grymma tallbike, en moto-nark! Tallbikes är helt otroliga, jag fick se en hel del av dom i Portland när jag var där och det är kul att dom dyker upp även här hemma. Dom kanske inte är dom mest lätthanterliga cyklarna men dom är jäkligt roliga! Hoppas han inspirerar fler till stordåd!
Efter lite vevdiskutioner och fikande så gick vi ett gäng till det röda lejonet för lite mat och dryck. Efter ett tag så dök Linn upp så jag lämnade gänget och avslutade kvällen hemma med henne och hennes trofasta jycke Noch.

Har varit i shopping tagen nu igen och denna gången inhandlades en jacka från Swrve. Jag köpte en Milwaukee hoodie, i schoeller material. Jag har kört med den i ca en vecka nu och den känns bra. Sen är det ju inget dåligt i att den även är snygg. Har inte kört den i regn än men den ska vara vattenavstötande. Jag lär iofs bli varse nästa vecka då det tydligen ska hälla ner... Rykten säger förresten att veloform ska ta in en kollektion inom en snar framtid, kolla det!

Inför cykelfilmsfestivalen så lät jag trycka upp ett gäng t-shirts med cykeltema. Jag fick idén under den senaste englandsresan och nu fick jag äntligen tummen ur att trycka dom. Det finns fortfarande några kvar om någon är sugen endast 250 pix. Maila till trevligttrevligt (at) hotmail.com