A portrait of the nerd...

söndag, november 18, 2007

Inlagda gurkor



När vi var i USA testade vi pickled gurkins, vilket är en saltare och mer dill smakande variant av vår smörgåsgurka. Den äts som snacks hel och är väldigt beroendeframkallande. Då en liten burk sådana kostar massor i Sverige så bestämde jag mig för att själv lägga in gurkor. En stor mängd gurkor köptes in, lag kokades ocg Susanns jobb bidrog med två stora burkar. Nu ca 10 veckor senare är de klara och första smakningen har skett. Receptet jag använde hade en ganska stor del vitlök vilket jag inte testat innan men det ger en lite speciell och annorlunda smak, troligtvis måste man vänja sig lite vid den. På det hela taget är jag mycket nöjd och jag kommer definitivt lägga in fler nästa höst.

Receptet finns här.

1 Comments:

  • At 9:37 em, Blogger katrin said…

    "Vänta 8-10 veckor"???!!! Orka. Anser du att det där är veg-versionen av ölkorv?

     

Skicka en kommentar

<< Home