A portrait of the nerd...

onsdag, oktober 24, 2007

Låndånn!!!

-Äntligen! Efter nästan två år borta från London fick vi äntligen tummen ur och åkte. Älskade smutsiga, sunkiga London!


De första två dagarna blev det ganska mycket cykelnörderi. Vi besökte ett antal cykelbutiker både här och där. Det cyklas faktiskt helt otroligt mycket där. En blandning av bud på tuffa fixisar, folk på roadbikes, pendlare på brompton´s och en hel del vanliga cyklar med.


Är så nöjd att jag tog mig till Brixton cycles! Nu har jag äntligen min fina red stripe-vattenflaska!
Utanför Brixton cycles så byggde dom en ganska stor skatepark. Runt om stod det en massa försväntansfulla skatare. Tror tyvärr att det tar ett tag till. Kanske blir klar tills nästa besök?

I Brixton var det tufft! Nynnade på den gamla clashdängan hela tiden :) När vi väl var där så passade vi på att kolla omgivningarna. Gick på lördagsmarknad m.m Jag fick lite Portabello road-känsla på alltihop. Inte alls läskigt som alla säger, det kanske var värre förr?


Vi var även på en utställning på Host gallery "The Rouleur Exhibition". Tidningen Rouleor ställde ut ett gäng bilder från tidningen det senaste året, dom hade även sammanställt det hela till en bok. Det var allt ifrån närbilder på grusiga ögon till poserbilder på Rasmussen. Vi pratade en del med en av fotograferna. Trevlig snubbe. Fast han erkände att han mer var inne på mtb än roadbikes och cx. Han satt och signerade böcker så det stod härliga till, tyckte nästan lite synd om honom, så många lådor fanns det. Ångrar lite i efterhand att jag inte köpte boken. Men jag handlade ju annat! Rapha hade även försäljning i samma lokal så jag slog till på en light weight softshell jacka! Hade kunnat köpa hela butiken men tyvärr kostar dom ju en del...

Efter att dom två första dagarna hade handlat ganska mycket om cykling så fick jag tagga ner lite och vi gjorde mer sånt som Johan ville. Tyvärr började han bli lite krasslig så det fick inte bli alltför vilt heller. Vi missade ju faktiskt en spelning med the Undertones... riktigt illa... men vad kan man göra. Vi hängde mest runt och kollade i roliga affärer, åt god mat på våra favoritställen och softade i parker.













Vi hann också med att träffa vår käre vän Sigge som råkar jobba mitt i smeten för en snabb pubrunda.Fast då var Johan riktigt illa däran så det var tur att dom stängde 23.00...

Sista dagen var det regnigt men det är ju så det ska vara.