A portrait of the nerd...

fredag, februari 22, 2008

Blåsigt värre

Det är bra fascinerande när man är ute och cyklar och man inser att man inte kommer någonstans. Idag skulle det blåsa ca 16 sekundmeter, men det måste nästan ha varit mer. Höll på att blåsa av vägen ett par gånger och sista biten var jag faktiskt tvungen att leda cykeln. Jag var ju bara tvungen att utmana ödet och ta en tur förbi röda sten innan jag åkte hem. Vind är både läskigt och härligt på samma gång... ahh...




Måste ju se så att huset står kvar nu när det bara är en vecka kvar till den fantastiska cykelfilmsfestivalen. Det är mycket som ska grejas och saker som skall falla på plats. Så veckan kommer att bli minst sagt hektisk. Men i slutändan så kommer det nog att bli helt grymt!

Jag har nu påbörjat mitt syprojekt, är väldigt nöjd med tygvalet. Byxorna kommer att vara i manchester och med detaljer i tweed. Har är inte bestämt mig om jag ska ha en förstärkning där bak än, lite som ett par ridbyxor men kommer jag nog fram till under tidens gång.




Har lite andra roliga projekt pågång också. Har tryckt upp ett gäng tröjor som borde dyka upp vilken dag som helst. Sen borde jag sy överrörsskydd och kepsar också. Kanske till helgen? Men nu ska det lagas mat. Då måste jag tyvärr ge mig ut i blåsten igen, hoppas inte jag blåser bort.