A portrait of the nerd...

söndag, januari 06, 2008

Den första snön!


Nu har den första snön fallit! Tyvärr blir den ju aldrig långlivad i Göteborg. Men en liten promenad i den hinner man ju. Vi gick till röda sten bla. Där hittade vi lite konst med handarbetstema. Fint! Det påminner mig att jag borde göra lite tuffa korsstygnstavlor från min bok subversive cross stich.





När vi väl kom hem så var det riktigt slaskigt, får väl se om den ligger kvar tills imon. Det kan nog bli riktigt läskigt om det fryser på.

I torsdags så var det ju så klart ärtsoppa till middag, då passade jag på att göra veganska plättar, jag tog ett recept ifrån "vegan with a vengeance" och moddade lite. Dom blev ganska så bra. Lite puffiga för att vara plättar men dom smakade som dom skulle iaf.

Nu är det nog fråga om timmar innan vännerna Olle och Linn kommer hem ifrån soliga spanien. Det betyder att våran favvisfågel Gimli kommer att lämna oss. Men jag tror att hon kommer tillbaka ganska snart. Vi är ju trots allt favvis surrogatfamiljen!