A portrait of the nerd...

måndag, december 31, 2007

Gott slut?


Vi firade julen i Vadstena, där vi anlände den 23e. Sedan följde en rad dar av svullande i stora mått. Julafton var väl värst. Vi var lite dåliga på veganfronten dock, för det blev både frukostägg, gräddkokt grönkål och ostbricka den dagen. Hade försökt övertala Johan om att grilljera en tofu men jag blev nedröstad. Kanske lika bra..?

Efter den stora middagen bänkade vi oss framför teven och inväntade det allra heligaste på julafton. Då menar jag inte Kalle anka utan såklart Karl-Bertil Jonssons jul.



På juldagen så åkte vi ut till sommarstugan och promenerade lite i skogen. Sedan grillade vi korv och värmde oss framför kaminen.



På kvällen åkte vi till metropolen Skänninge för att se Arn. Utanför hade det samlats ett gäng glada lajvare och man kunde köpa rostad mandel och annat tidstypiskt, som tex varmkorv. Det råder väl delade meningar om vad vi tycker om filmen, jag har ju inte läst böckerna och har inte dom att jämnföra med. Så jag får nog säga att jag tyckte den var ganska bra. Fantasy film är jag ju lite svag för. Ännu bättre var filmmusiken.

Dagen efter var det dags att åka hem. Så vi stuvade in oss i gudmodern Ann-Catrines bil och skumpade ner till Göteborg. Det var skönt att komma hem igen och vi hade faktiskt en liten tjej som väntade på oss där hemma. Gimli var tebax och hon blev väldigt glad att få lite sällskap. Linn och Olle bestämde sig för att fira jul på varmare breddgrader så då har hon flyttat hit ett tag. Hela 2 veckor tror jag. Hon har redan gjort ett par rundturer och jag tror att hon trivs rätt bra.

Här om dagen så slog jag slag i saken och köpte mig en julklapp i form av en brooks-sadel. Den är nu insmörjd och monterad och nu väntar jag på lite varmare väder så ska jag ut och rida i den. Nästa månad så kanske det blir en carradiceväska.



Idag är den stora dagen och vi är egentligen bortbjudna på nyårsfest i kollektivet. Men vad vore en nyår utan en fet middag. Så jag, Johan, Jim och Lisa ska värma upp här hemma innan vi drar vidare. Om det blir lyckat så kommer det nog bilder så tills dess Gott nytt år!