A portrait of the nerd...

måndag, mars 17, 2008

Festligheter

Denna helgen var efterlängtad, jag hade inte varit ledig mer än någon dag på säkert 2 veckor. Jag totalkraschade hemma i soffan på fredagen men på lördagen var jag piggare. Hade planerat ett tag att jag skulle putsa upp mina vevar. Dom hade någon slags beläggning på sig som inte alls var särskilt bling. Så efter frukost cyklade jag ner till veloform för att greja. Det visade sig att det på dagen var 5 år sedan Anders öppnade sin butik. Hurra! Detta gjorde att det under dagen trillade in massor med folk, bla min lilla-syster och hennes pojkvän, kul! Det åts tårta, kakor, bullar, dracks kaffe och annat smarr. Senare korkades det tom upp champagne.


Mitt i all festlighet så monterade jag (med lite extra muskelhjälp och moraliskt stöd) ner vevar och annat. Frågan är om jag fick putsat så mycket som jag egentligen hade velat, men i brist på tid och motivation (det tog tid!) så blev det som det blev, men med lite autosol en sen kväll så blir det nog riktigt fint.

Senare på kvällen blev det en liten utgång på det röda lejonet. Kom dit och fick en smärre chock när det visade sig vara hockeyfinal. Stället var packat med frustande hockeykillar. Det var nästan att man inte vågade gå och beställa för att man skulle skymma storbildsteven. Så vi satt och kurade i ett hörn och höll låg profil tills jippot var över. När domaren äntligen blåste av försvann dom flesta och man kunde slappna av. En trevlig avslutning på en trevlig dag.

Söndagen som var en fantastiskt fin och solig dag vigdes åt städning och matlagning. Med ett litet undantag för fikabesökare. Pappa Hans och Linn med hund kom förbi. Det var lite svårt att komma igång efter det men vi lyckades.
Det var längesedan vårt hem var så här rent. Jag hoppas vi lyckas hålla det så här tills på söndag. Då blir det näml. födelsedagskalas! Jag ska försöka mig på ett mexikanskt kalas denna gången inte lika dedikerade som föregångarna men lite najs mat och annat. Frågan är hur autentiskt det blir, men jag kan nog lova att det blir gott iaf. Tänkte försöka klara av både familj och vänner på samma dag. Det kan bli tufft, men framför allt trångt. Fast jag tror vi ska lyckas få ihop det.
Nu ska det strax iväg på sykurs och lite ärenden. Idag erkänner jag att jag ställer cykeln. Det snöar hårda isbitar... jag är en mes! Dessa vädersvängningar...