A portrait of the nerd...

måndag, mars 24, 2008

Gothcon 2008

Varje år vid påsk så kommer det spelnördar från hela Sverige och dom samlas på Hvitfeltska gymnasiet (känd från tv 2001). Det spelas och fikas och umgås en hel helg. Det jag gillar med Gothcon är att alla är välkomna, och ingen behöver känna sig konstig. En liten oas där man får leva ut sin nördighet fullt ut. Detta året blev det bara en dag för mig men jag fick min mugg och fick spela litegrann. Vi körde ett sött litet spel som heter zoo, som går ut på att man bygger just ett zoo. Kul! Speciellt eftersom att nästan alla spelare var veganer :)
Det finns vissa människor man nästan bara träffar där och det hans med lite häng här och var. Hittade faktiskt en kille och prata lite cyklar med oxå. Jag träffade även min systerson, och näst år ska jag lura med honom på nåt schysst rollspel. Haha *onskefullt ekande skratt*. Det finaste på conventet hittade jag i shoppingdelen, i science fiction bokhandelns rum fanns en kanonfin robot från rollspelet Mutant. Det finns tom med en film med honom i, Kunskapens pris. Tufft! Hade jag kunnat hade jag tagit med honom hem!