A portrait of the nerd...

söndag, april 13, 2008

Söndagsnöjen

Idag satt jag och slösurfade lite på morgonen och kollade som vanligt om blocket hade nåt skojigt att erbjuda. Det hade dom så jag och svågern åkte en tur till Kungälv för att se om det var nåt att ha. Det var en SCO "vaerldmaestercykelen". Storleken var perfekt för Johan och jag tyckte att den var ganska så söt. Hjulen var väldigt skruttiga men den kunde bli ett bra fixieprojekt. Så för en tusing tog jag med den hem.

Väl hemma blev det lite roulörhäng med Alf och Claes. Dom hade varit ute och cyklat men jag rullade väl mest ned för backen hemma. Vi bestämde oss för att slå oss ner på red lion. Även om det inte framgår av bildena så var det stundvis riktigt soligt och skönt.
Sedan var Alf tvungen att packa ihop sin cykel och ta tåget hem till La Borlange.

Då åkte jag och hälsade på Direktören som fulstreamade Paris-Roubaix. Är det inte skandal att Eurosport inte kan sända detta lopp? Så vi fick förlita oss på vårat grannland och se på Danska Tv 2. Undrar om Sverige någonsin kommer bli så civiliserat att dom visar cykel i tv?

Lite senare slöt fler upp och vi fick se Tom Boonen göra en snygg slutspurt på Roubaixvelodromen.