A portrait of the nerd...

söndag, april 27, 2008

vårväder


Mycket har vi gjort sen sist, det har varit riktigt fint väder så det har blivit en hel del utomhusaktiviteter. Förra helgen var vi runt på en massa loppisar, cyklade härs och tvärs. Vi var ute efter en sk. ånginsats men det var svårare än väntat. Men jag hittade en schysst canapemojäng.
Jag minns att jag verkligen ville ha en när jag var liten och tittade på tv-shop. Så nu slog jag till och den kostade endast 10 kr! Sen åt vi middag nere vid röda sten, smarrig thaimat.
Efterrätten fick vi på Triumfglass.
En riktigt bra dag, helt enkelt.

Kompisen Anna har fyllt år också! 30 år! Den var ett trevligt kalas med både släkt och vänner. På vissa tillställningar kan man ju känna sig lite vilsen men tack och lov fick jag sitta bredvid hennes jättetrevliga bror! Vi åt god lebanesisk mat, och smarrig tårta! När självaste födelsedagsbarnet lämnade festen insåg väl även vi att det var dags att åka hem. Sagt och gjort och jag susade hem på tomma vägar, så underbart!

Vi har även haft ytterligare ett polospel. Denna gången hade jag bara min vanliga cykel den var inte helt optimal för denna sport. Så nu måste jag hitta mig en mountainbike, fort! Kvällen avslutades på red lion med lite god mat och dryck.





Fick ett ryck i lördags och köpte mig en Einstürzende neubauten biljett, trodde faktiskt att dom skulle vara slut för längesen men jag hade tur. Efter att ha jagat runt i stan efter ett ticnetombud så blev det förfest i kollektivet.

Sen gick vi i samlad tropp och hade en grymt rolig kväll! Träffade en massa folk, både oväntade och väntade. Har inte lyssnat på Neubauten på några år men jag var inte besviken. Funderar starkt på att använda mig av deras prenumerantservice. Där får man musik hemskickat lite då och då.
Mina vänner gick vidare medans jag cyklade hem, slog följe med direktör'n. Det finns som sagt inget bättre än att cykla på natten.

Idag skulle KCR göra en av sina första organiserade resor till den fina velodromen i Halden. Tyvärr hade vi vädret emot oss och det blev inställt. Jag hoppas verkligen att vi försöker igen nästa söndag och att alla fortfarande är pepp men vi får väl se. Istället spenderade jag dagen med att sova riktigt länge. Sedan blev det lite veganbrunch och Liege-Bastonge-Liege tillsammans med Jonatan.
Antar att dom andra i KCR var för nedslagna för att ens orka sig ut. Vet inte om det var det mest spännande loppet jag sett men jag gillar den sövande känslan som sådana lopp ger en. Vi passade även på att limma tubdäck, så nu lär det snart bli en tur med meckxen!

Varje måndag så går jag en kurs på ABF, i deras trappuppgång sitter en liten skylt som är så hemsk att det nästan är roligt. Det är ju någon som har gjort den här en gång i tiden men den personen kan ju knappast ha tittat på hur en cykel såg ut. Någon illustratör el. dylikt som vill ge sig till känna?