A portrait of the nerd...

lördag, juni 28, 2008

Happy solstice -08


Sista lördagen i Portland var det dags för det vi alla väntat på; Midsommarfirande! Jag har nog aldrig varit så inne på midsommar som denna gången, men så var vi ju långt hemifrån också. Jag hade lagt in aubergine på sill-vis i början av vistelsen så det tillsammans med potatis, sojagräddfil, jordgubbar, minisnabbsar i massor kunde vi
ha ett riktigt autentiskt partaj. Maten blev riktgt lyckad och sillen smakade nära nog sill. Nästa år ska jag lära mig göra matjesill! En av höjdpunkterna på kvällen var när vi lärde en av huskamratena, Kerim, att dricka beasky drops.
FÖRE

EFTER

Han förstod inte riktigt charmen med drycken först, men vem gör det egentligen? Efter maten eller rättare sagt mitt i så slängde jag ihop en midsommarstång som vi sedan dansade the frog dance runt.

Efter ett tag kom fler Amrisar och ville vara med.


Kvällen avslutade vi på den veganska puben (Bye and bye) och åt grilled cheese sandwiches, och jag lovar I could not belive it was vegan!