A portrait of the nerd...

torsdag, juni 26, 2008

Sista gången på banan

På fredagen efter fem dagar i Manzanita så begav oss tebax till stan igen. Vi stannade i Hillsbourgh och där åt vi på en fin Japans restaurang med diverse spännande rätter. Bla Gooey duck Sushi, var lite frestad men nej. Vi åt dock en tofustake med en god sås och vitt guck på toppen som tydligen var en japansk yams variant. Jag tyckte nog det var mer spännande än gott men alla höll inte med. Johan tyckte det var fantastiskt.

Efter den exotiska maten åkte vi hem och gjorde oss iordning för fredags racing på Alpenrose velodrome. Jag gjorde nog ganska bra ifrån mig enligt experterna men det är ju alltid roligare att komma 1:a än 3:a. Jag körde med fyra andra tjejer och i 3 olika lopp. Jag är nog inte ensam om att tycka att det är nervöst att tävla men efteråt så var jag jätteglad att jag ända försökte, och jag är stolt över mig själv. Som tidigare sagt är detta en av dom brantaste velodromerna i hela usa, och jag är inte rädd längre och kan tom stå upp i kurvorna. Det är rätt hårt :D Längtar redan till nästa år...

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home