A portrait of the nerd...

tisdag, juli 15, 2008

Sommarskoj

Härom veckan fick jag äntligen tummen ur och åkte och hälsade på kamraterna ute i förorten. Dom bor på hisingen och jag vet inte vad det är men det bär mig emot att åka över bron. Dock visade det sig att det var toknära cykelvägen hemifrån så nu när jag tagit steget ska jag banne mig hälsa på oftare. Efter lite husesyn i kollektivet så gick vi till ett naturområde i närheten, superidylliskt faktiskt! Tidigare på dagen hade vännerna påbörjat ett kojbygge, så jag hjälpte till att slutföra det hela. Man kan undra hur barnslig man får bli när man börjar närma sig 30 men roligare har jag inte haft på länge. När vi kände oss klara blev det mat och fika.

När man inte är ute och ränner kan man ju alltid sitta framför teven och kolla cykel. Skaffade en comhembox för ett tag sedan och mest pga en anledning, för att kunna se touren. Eurosport togs ju bort i grundsortomentet så jag såg inget annat val. Det är lite svårt att få ihop det på veckodagarna med tanke på att det börjar sända vid halv tre snåret men det finns ju sammandraget på kvällen om det kniper. Vi var ett litet gäng som samlades här hemma i söndags och i måndags var klubben inbjuden till masspsykos med hisingens ck på Red lion. Är van att kolla fotboll på puben men cykel var nytt, men väldigt trevligt. Bra initiativ!


Tog en tur på cykeln i söndags, det var efterlängtat! Men kommer jag vänta ett tag till innan det blir vardagscykling igen. Planerar dock en tur ned till Falkenberg nästa helg. Det är något jag velat länge, det kändes som en stor utmaning då medans nu verkar det vara en ganska lagom tur. Tror iofs att jag kommer vara åtminstone lite trött efteråt. Införskaffade idag en fin carradice väska så man får plats med lite packning på trippen. En Barley blev det. Ungefär så här kan det se ut:


Jag har börjat töja mitt öra igen, det växte ihop för nåt halvår sedan och så har jag låtit det vara. Men häromdagen hittade jag ett fint smycke på barbarella som jag blev lite sugen på. Slutmålet är 12mm och det har gått på ett kick. Får se om jag blir en trendsetter i cykelkretsarna nu :)

Vi har jobbat ett tag på att grannen Olle ska börja cykla och nu har vi grejat en cykel till honom. I går tog han och Johan en premiärtur, och tydligen är han redan snabb så det bådar gott inför framtiden.

1 Comments:

  • At 2:03 fm, Blogger Linn Ahlbom said…

    Ahhh, men Olle har alltid gillat att cykla fort fort fort -- han är verkligen ingen söndagsflanör som jag ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home