A portrait of the nerd...

söndag, november 02, 2008

November


Nu börjar det bli vinter på allvar. Det börjar bli kallare och det har redan varit minusgrader så nu gäller det att leta fram vinterkläderna om man inte ska frysa.

I måndags så ville jag överraska Johan med lite extra god mat så ur frysen tog jag fram våran "celebration stake" som vi fick av Amerikanarna. Till det så blev det en blandsvampsås och potatismos med lite gräslök. Det är få som kan tycka att vegansk kost är tråkig efter en sån här bild.


Just nu är det många som fyller år omkring mig så det blir att handla en hel del presenter, Anton följde med mig till Kvilletorget och Wizard games en dag.


I helgen så skulle Johan ut och leka krig igen i dom smålänska skogarna. Så jag åkte med syster Berit ner till Falkenberg för att koppla av och fira systersonens 19 årsdag. På vägen ner på fredagen tog vi en snabbsväng till Gekås. Vi räknade ut att det var sju år sedan sist för mig så det kanske var på tiden. Man blir lite knäpp när man går där men jag handlade dock endast för 300 kr så det kändes ändå ok.

På lördagsmorgonen vaknade jag tidigt och gick ut en sväng för att hämta ved till kakelugnen. Men det blev en liten promenad istället eftersom det var så himla vackert ute. Frosten hade slagit till och allting gnistrade.




Efter ett tag blev det dock för kallt så jag gick hem och satte fyr i kakelugnen. Resten av huset hade vaknat så vi satte oss framför brasan och drack morgonkaffe ihop.


Resten av dagen ägnade vi oss åt förberedelser av kalaset. Handla och laga mat, fixa fram bord och stolar, duka. Men det är ju sånt som jag och systern gillar så det var bara trevligt.
Vid 3-4 började folk drälla in och sen hade vi kul tills sent på kvällen.



På söndagmorgonen blev det en tidig uppstigning med avfärd 06.00 från Falkenberg. Jag fick skjuts av systern som hade ärenden i Göteborg. Jag hade vid ett kort ögonblick tänkt att jag kanske skulle cyklat hem, för att minnas sommarens tur men då det 1. Var snorkallt och 2. Hade jag för mycket prylar med mig, så bilen fick det bli. Dessutom var den utrustad med stjärtvärmare, så färden blev helt underbar.