A portrait of the nerd...

tisdag, december 09, 2008

A portrait of the artist as a young bicyclist



Nu jag gått och blivit konstnär. I alla fall om man definierar en konstnär som någon som ställer ut något som kan liknas vid konst. Jag har nämligen fått tummen upp från mina vänner i Göteborgs cykelfilmsfestival - arrangörsgruppen, att ställa ut några pärlplatteverk. Himla kul! Så nu ska jag sätta igång ordentligt. Fick ett stort paket på posten idag full med pärlor så det finns inget annat hinder än tid just nu. Tack Christer Hedberg för lånet av bilden!



Idag har jag varit på kurs ute vid stig center hos Anticimex. Två tisdagar i rad har jag varit där och fått lära mig om livsmedelshygien. Idag var den stora final dagen där vi dels skulle få göra ett test och även få tillbaka ett par bakterieprover som vi tog förra gången. Med hjälp av ett par mätstickor fick vi ta prov på olika saker, fingrar, hår, skägg, mobiler mm. Vi tog ett som förvarades i kyla och ett i värme. Det som förvarandes i värme växte oerhört mycket bättre än dom i kyla, detta skulle då illustrera hur vikigt det är att livsmedel håller rätt temperatur. Så här såg mina fingerbakterier ut.


Så kom ihåg tvätta händerna ordentligt innan ni hanterar livsmedel!
Jag kan dock stolt berätta att jag klarade provet och inom kort kommer att få hemskickat ett diplom för mina insatser.

Imorse påväg ut till kursen blev jag snabbt påmind om mitt vintercykelbygge. Direkt jag kommit över på hisingssidan blev det minusgrader och blixthalt. Jag var rikigt nervös men klarade mig med nöd och näppe. Så idag är det bara att traska ner till veloform för att ordna det sista.
Så här fint kan det vara på marieholmsbron tidigt på morgonen.

2 Comments:

  • At 10:21 em, Anonymous Anonym said…

    Snyggt jobbat med pärlplattandet!

     
  • At 6:25 em, Anonymous Anonym said…

    Wow Vilken snygg pärlplatta! Och det är ju väldigt likt dig dessutom. Jag gick in här idag, det var väldigt länge sedan. Men jag har hört av Kaiko att du mår bra. Den här pärlplattan blev jag väldigt tagen av. Jag hatar nämligen pärlplattor. Hur sätter du ihop dem? Klistrar du eller stryker med strykjärn? Kram Gunilla

     

Skicka en kommentar

<< Home