A portrait of the nerd...

måndag, december 08, 2008

December


Detta paket har stått parkerat utanför handels i några dagar nu, himla fint. Undrar vem den är till och vem som slagit in den?

Har varit ordentligt klantig i veckan som gått. Lyckades vurpa med cykeln en morgon, kedjan slant när jag ställde mig upp. Antagligen dags att byta ut kransarna. Slog i huvudet ordentligt men tack och lov var hjälmen på, så det gick bra. Det kom fram en liten tant och undrade hur det gått men som alltid så skäms man mer än tänker på ev skador.
Igår lyckades jag slå mig själv med mina nycklar, fråga inte hur, det var bara så dumt. Det är fascinerande hur mycket det kan blöda från ögonbrynet. Så nu kommer jag se ut som en hårding med liten klocka och svullet ögonbryn. Om någon frågar kan jag säga att jag boxas eller nåt.


I lördags var det dags för kalas igen, denna gången var det brorsonen Tim som fyllde 15 år! Alla var där, utom lill-syster, men hon var tvungen att ta hand om sina pensionärer. Som vanligt blev det smarrig mat, jag och Johan fick en gulaschliknande gryta på quorn. För köttisarna fanns både fläsk och kyckling. Laz, du är grym! Vid fikat drogs det fram gitarrer och Bertil ledde ekivok-allsång. Det finns en riktigt fin som jag inte vet vad den heter men går -Ack nej ack nej, det får du ej, du bara ligger där och killar mig, killar mig på rôva så jag ej kan sôva. Charmig sång, slutet är bäst.



Igår kom Jim och Lisa på besök och vi åt middag. Vi bjöd på våran favoiträtt ungsbakadtofu med potatismos och brysselkål. Den är numera även deras favoriträtt! :) En grym inkörsport till tofu. Sen fikade vi på glögg och lussebullar, och tände det andra ljuset i staken. Då kom även Emil på besök. Det blev en lång och trevlig kväll.


På fredag är det Johan stora dag. Han fyller 37 år! Han är inget stort fan av födelsedagar så jag tänkte göra det lite mindre hemskt för honom i år. Istället för kalas, så ska vi gå ut och äta på lördagen den 13:e. Helt casual, ingen sång och sånt tjafs. Vi kommer gå till La assasino vid 18.00. Är man sugen på att komma och hänga så är man välkommen. Kom ihåg, ingen sång! :)