A portrait of the nerd...

torsdag, januari 08, 2009

Nyår 08


Först firade vi här hemma med Jim och Lisa. Det blev en Japan-inspirerad nyårsmiddag. Jag hade varit sjuk innan så menyn var ganska snabbt ihopkomponerad. Men jag tycker nog att den blev ganska bra ändå.

Välkomstdrinken bestod av sake ackompangerad med en liten makirulle.

Sen blev det gyosas med en dipsås på soja samt chili och vitlöksfrästa sockerärtor.


efter det blev det en liten grönsallad med en dressing smaksatt med koriander, ingefära och vitlök.


vi forsatte med var sitt tzayspett på en sobanudelsallad med spenat och chili.


Efter det blev det panko-panerad tofu med pak choi smaksatt med sherry, ris och en svampkompott.


Sen var det dags för efterrätt, egentligen äter inte japanerna sån't men det blev finstrimlad frukt smaksatt med ingefära och lime serverad med kokosglass och toppad med puread mango.

Vid 10 tiden unnade vi oss en taxi bort till kollektivet i stampen och firade in det nya året. Det var en massa trevligt folk där och det blev ett bra avslut på året.


Vid 3 tiden blev det taxi hem igen. Anade lite oråd då jag hade ont i halsen och hade tappat rösten men jag somnade så snart. Ett par dagar senare blev jag sängliggande fram tills nu. Tydligen blev dom flesta på festen också sjuka. Men så kan det vara i dessa förkylningstider. Hoppas inte det kommer tillbaka bara. Till sist vill jag bara visa en bild på min vintercykel som den senaste veckan bara har stått. Stackaren...

1 Comments:

  • At 11:09 em, Anonymous Anonym said…

    Fan va hungrig/sugen jag blir av din blogg. Så jävla läckra mat och fikabilder!

     

Skicka en kommentar

<< Home