A portrait of the nerd...

fredag, februari 27, 2009

Passande överskrift

På söndagar har vi numera startat en tradition att äta middag på Kellys. Ofta är man kanske lite seg på söndagen och det är ett trevligt sätt att umgås. Dessutom har dom extra billiga pizzor. Denna söndagen var det jag, Johan, Linn, Olle och Jim. Vi siktar på ännu fler nästa söndag.



Det gäller bara att komma dit tidigt för det blir fullt ganska fort, dom har nå'n slags quiz där. Efter maten gick vi hem till Olle och Linn och drack kaffe. Jag hängde mest med min bästa kompis Noch.


På måndagen hängde jag lite med dom två andra hundarna i mitt liv. Ville och Ninja. Syster Pia och mamma var ju också med förstås.



Fettisdagen har ju varit här och jag började förbereda mig redan i söndags då jag bakade bullar, på Tore Vretmans vis. Han hade dock ingen kardemumma i sin deg så det fick jag bakläxa på av Johan. Jag måste säga att jag var lite skeptisk mot att det skulle bli gott, fuskgrädde kan smaka väldigt konstgjort och sött. Men jag hade blivit tipsad om Go greens vispbara grädde och den smakade riktigt bra! Polarna Kaiko och Love kom och hjälpte till med monteringen och sen fikade vi till sena kvällen. Himla trevligt. Nästan så man önskar att det var fettisdag varje tisdag.



Virkningen fortgår och nu har jag kommit en liten bit. Jag tror att jag behärskar mormorsrutan rätt bra och så snart jag är klar med Ninjas filt så ska jag testa nå'n ny teknik. Min far var ju grym på sånt så jag hoppas det att det ligger i generna.



Idag lyckades jag få en gnutta sol när jag cyklade hem. Stannade till vid röda sten och tog en varm choklad och njöt lite. Snart blir det varmt och ljust!