A portrait of the nerd...

söndag, april 05, 2009

Mera skoj


I fredags var jag inbjuden på födelsedagskalas hos lillasyster'n. Nästan hela familjen var samlad för att fira hennes 27 års dag. Det bjöds på goda pajer, hembakt bröd och dessutom en hemmalagad prinsesstårta. I juni så ska hon och pojkvännen på äventyr till Australien så det blev många reserelaterade presenter. Jag ser fram emot en fotovisning i juli!

Det blev en himla trevlig kväll, men allt måste ju ha ett slut så vid halv nio tiden satte jag mig på cykeln och susade hem i dimman.

På lördagmorgonen var det fortfarande dimmigt och jag tog sällskap med Johan ner på stan. Johan skulle jobba men jag fortsatte vidare till Ikea Bäckebol. Jag fick ett presentkort när jag fyllde år så jag tänkte passa på att använda litegrann av summan.
Eftersom jag åkte cykel kunde jag inte överköpa mig vilket var bra. Lagom fullpackad tog jag mig tillbaka till fastlandet i vårsolen.


Lite senare på dagen hamnade jag på rödasten, där var det konsthappenings och annat men uteserveringen lockade lite mer och det blev iaf en öl i solen.



Har glömt att posta denna bild men gör det nu om än lite sent. Det var någon som skojade till det för några veckor sen och målade på röda sten, jag fundera på om det kan ha nåt att göra med en utställning som pågår på Röhsska som heter Sundborn goes home again. Vem vet, men fint är det iaf.



Duken blir längre och påsken närmar sig!


Nu ska jag ta och lyssna på den sista cd'n i Millenium triologin. Det har tagit upp alldeles för mycket tid på sistone. Tyvärr har den varit alltför spännande för att lägga den ifrån sig. Snart kanske man kan lura iväg någon att se på biofilmen med mig?