A portrait of the nerd...

måndag, maj 11, 2009

Hisingen runt

I söndags så cyklade jag och några av KCR:arna Hisingen runt igen. I år var vi elva tappra som startade, hoppas inte jag glömt någon nu. Årets lopp var ganska hårt, det var kallt och det blåste ordentligt, mellan 7 och 9 m/s. Vi startade 09.08 i startgrupp 5. Jag och Hanna teamade upp och det visade sig att vi körde grymt bra ihop.

I år hade jag som mål att komma fram innan 14.00, dvs. under fem timmar. Vi kom i mål vid 13.40 så det lyckades! Men jag var sjukt trött! Precis som förra året så var sista milen en plåga. Så när jag såg det uppblåsta målet i fjärran grät jag nästan lite inombords.

Men efter lite pastasallad och KCR-häng så mådde jag bättre. Att jag sedan fick skjuts hem av Hanna gjorde inte saken sämre. Att få sätta sig i en varm bil efter dagens vedermödor var oslagbart. Väl hemma somnade jag framför girot.