A portrait of the nerd...

söndag, augusti 23, 2009

Falkenberg revisited

I helgen så åkte Johan iväg på lajv för och leka pirat och kock. Jag ville ju såklart inte sitta hemma ensam så jag tog mitt pick och pack och hoppade på Haagensen-expressen ner till Falkenberg. Som vanligt hade vi det jättemysigt. Vi lagade god mat, hann med torghandel, loppis, promenader mm. Dessutom hittade jag mitt drömhus, tyvärr ligger det ju där det ligger men en dag kanske!? Nu följer ungefär en miljard bilder! :)















Blev så himla glad när jag hittade Gaisfiguren här ovan på en loppis. Den är en riktig raritet och brukar vara ganska så dyr. Men jag fick den för en hundring. Inte illa. Vi satt här hemma idag och hejade på när Gaisarna slog Helsingborg. Undra om vi inte är pågång nu igen?

Var och hälsade på Lillsystern på jobbet häromdagen och fick då se ett foto av hennes lilla bebis. Eller bebis och bebis, en liten krake iaf. Väntar med spänning till julafton då det är tänkt att den ska pluppa ut!

Apropå bebisar så hittade jag detta foto på Johan när vi var hemma i Vadstena sist. Det sägs att han var ett tyst och snällt litet barn. Det är ju nästan att man får lite babytankar. Sicken plutt.


Fick nyss besök av pappa Hans, som hade varit på sitt land och skördat. Jag fick en stor laddning med goda ekologiskt odlade grönsaker. Så nu måste jag lägga pannan i djupa väck och komma på vad jag ska laga. hmmm...






2 Comments:

  • At 10:56 em, Blogger Unta said…

    Fin fina bilder! Fjärilsbilden är fantastisk!

     
  • At 12:30 em, Anonymous Dr Phil said…

    Det var allt en ruskigt ful liten staty du hittade. Jätteful.
    Och nej, ni är inte på gång igen. Tillsammans med öjs kommer ni att vara sämst när säsongen räknas ihop. Den senaste tidens poäng är svåra att förklara, men som sagt, ni och öjs är sämst.

    Vi är blåvitt - bäst i Sverige!

     

Skicka en kommentar

<< Home