A portrait of the nerd...

måndag, februari 22, 2010

och ett snöigt februari...

.
.

Vintern fortsätter och vi har nu mer snö än sedan man började mäta 1905. Fantastiskt! Tyvärr så har ju hela kollektivtrafiken kollapsat. Det är ju lugnt om man inte har bråttom men ska man till jobbet blir lite knivigare. Blev räddad av en arbetskamrat till Johan i söndags som lät mig åka med i en taxi, tack Fundin!!! Får se till att vara ute i extra god tid i morgon bitti. Cyklandet är ju fortfarande hopplöst, man trampar mest luft. En spark skulle däremot vara nåt!



Det har varit fettisdag och även detta året så blev det vegansemlor här hemma. Dock fick jag köpa färdiga bröd för det hanns inte med att baka egna. Testade Carlshamns grädde denna gången, BIG MISTAKE! Jag tänker hålla mig till Go greens variant i fortsättningen. Men dom slank ändå ner och jag tror både mor och Kaiko var nöjda.



Jag har jobbat på ett hemligt projekt och det blev faktiskt klart på självaste semeldagen! Vilket var perfekt för då kunde jag överlämna den till sin nya ägarinna, nämligen mamma. Jag har virkat henne en surrogatpudel så att hon inte känner sig så ensam. Vad jag har hört så trivs han bra i sitt nya hem.



Idag så satt jag och letade mönster till en duk men hittade inget fint så jag gjorde ett eget mönster. Inspirerad av lillsysterns fågelmani så lånade lite här och ritade lite där, och tillslut så fick jag ihop det. Kommer dock eventuellt att lägga till lite småblad runt bården. Det kanske syns lite dåligt, det beror på att den är gjort i blyerts. Det lär ju finnas datorprogram för sånt här... Frågan är nu bara, vilken färg ska jag virka den i? Förslag?



Jag har även tillverkat en present till Alva. Hennes allra första krukväxt! Var tänkt som en succulent men om man hellre ser det som en kaktus så kan jag leva med det. Jag har faktiskt en kaktus på gång, den ska få både taggar och blomma.




Jag och lillsyster ordnade en liten välkommen hem fest för mor häromsistens, hon hade varit en sväng i Danmark. Hon blev glad för mat och fika men kanske allra mest för att få träffa lilla Alva.



Lillsyster har pimpat sin barnvagn. Hon har faktiskt fått riktig symani. Vilket är trevligt! Jag fick ett rackarns snyggt snytpappersfodral för ett tag sedan. Ska nog kanske lura med henne på symässa nästa helg!?



Har varit på bio två gånger på ganska kort tid. Det var ett tag sedan. Kul! En med bleka läskiga gubbar; den var bra.



Och en med blåa goda gubbar; den var sämre.



Johan har varit på spel i Danmark, det var hårt och kallt men skoj!

(lånad bild av S. Utbult)

Så ut och lek i snön med er!