A portrait of the nerd...

söndag, februari 28, 2010

Slut på vintern?

.
.


Nu har det blivit plusgrader här hemma. Snön smälter och det börjar likna en mer vanlig Göteborgsvinter med slask. Jag kommer att sakna snön men det kanske är lika bra för nu börjar busskortet ta slut och jag har börjat sakna cyklandet. Det känns lite slappt att puttra omkring på en spårvagn även om det har varit trevligt att båda läsa och virka på väg till och från jobbet.

Helgen började lite traumatiskt med att Johans visdomstandsoperation blev infekterad. Vi fick åka ner till tandakuten för råd men blev hemskickade igen med antibiotika och riktiga dunder smärtstillande medel. Han blev först hemskickad med alvedon. Nu har iallafall smärtan försvunnit men han ser fortfarnde ut som Marlon Brando i Gudfadern. Så vi får vänta på att penicillinet kickar in antar jag. Minns när jag drog min tand, blev duktigt trött på flytande föda... Fast vi har hittat en färdig potatisgratäng nu som funkar!



Jag och lillsyster kom iväg på symässan. Hade hur trevligt som helst! Alla var så pratiga och hjälpsamma. Den var mycket större än jag trodde. Jag hittade en hel del skoj. Bl.a. ett broderikitt som jag inte kunde motstå. Motivet var näml. cyklister! Haha! Fast jag ska nog ändra färgerna lite. Sen köpte jag faktiskt lite stickor också. Träffade på Sveriges stickförening och dom gav mig en snabblektion. Ett mål ska bli att kunna sticka strumpor en dag! Mikaela handlade tyg så lilla Alva kan få lite nya fina kläder. Kanske dyker dom upp på sysidan en dag? Dom har vi faktiskt att tacka för att vi kom in gratis, så tack tack!











Efter mässan så gick en snabbis på Kvibergs marknad också. Man vet ju faktiskt inte hur länge den blir kvar. Synd faktiskt. Den betyder så himla mycket för en massa människor. Jag är ju inte där så himla ofta längre men när jag väl tar mig dit så är det alltid lika kul. Fyndade en griffeltavla till Alva för 30 kr, och höll på att fynda en prylhylla också men den får vänta till hon har fått ett eget rum.





Sen åkte vi hem och fikade hos lillsyster. Alva var sömnig men vi hade ändå ganska så trevligt. Jag sjöng Hasse Alfredsson -visor för henne. Tror speciellt att hon gillade "ett glas öl" men även "Styrman Karlsson".



Har börjat virka på min nya duk nu men jag insåg att det mönstret skulle bli alldeles för stort så jag fick göra om det lite. Jag har gjort olika sektioner som man kan sätta ihop på lite olika vis, så vi får se hur det blir när den blir klar. Men den ska iaf. börja med en svala.



När jag var hemma hos lillsystern så passade jag på att fota alla grönsakerna tillsammans. Det blev en del till slut! Nån dag ska det bli en pumpa också men det får vänta lite. Har ju tusen andra projekt just nu.



Jag sparade det bästa till sist för häromdagen så köpte vi oss biljetter till Portland Oregon!!!! Vi åker den 29 maj och kommer hem..? Vem vet, kanske inte alls? Jag längtar verkligen dit och kan inte vänta förrens jag får slå mig ner på min favorit plats i huset. WOHO!!!