A portrait of the nerd...

lördag, maj 01, 2010

F.A.L.K.E.N.B.E.R.G.

.
.
Jag var rädd att jag inte skulle hinna ner och hälsa på min kära syster innan Amerikat-resan men när Johan skulle ut och leka krig så passade jag på. Mikaela och Alva följde så klart också med och Pia och Ninja med. Alla syskonen var samlade utan våran bror. Fast han var där helgen innan och sågade ner träd. Vi åt som vanligt en massa god mat, myste och promenerade m.m. På lördagmorgonen var vi dock uppe tidigt. Jag vet inte riktigt var lillsyster får sin energi ifrån med tanke på att hon nästan aldrig sover. Men hon fick fart på både mig och svågern så vi började röja i trädgården och lasta gammalt skräp och trägårdsavfall på en kärra. Det är nästan lite synd att vi inte tog en före/efter bild på det hela. För det blev stor skillnad! Jag hittade även några pallkrakar och blev inspirerad till odling. Får se om Syster Berit orkar fylla upp dom med nåt spännande. Det blev en fantastiskt trevlig helg. Kanske att jag cyklar ner med Cilla nästa gång jag kommer?