A portrait of the nerd...

lördag, maj 01, 2010

April april!

.
.


Nu tror jag ändå att våren är påväg trots vissa bakslag med minusgradiga nätter och hagelstormar. Men mest märks det väl på dom långa dagarna. Äntligen! Jag tror inte det blir mörkt förens 8-9 nu. Våren har även kommit hem till mig och det spirar i köket. Jag fick en mystiskt växt när jag fyllde år och nu kan jag faktiskt se att det är både salvia och basilika som kommer. Får jag allt ta och laga nåt smarrigt av.



I staden har sopmaskinerna snart sopat upp det sista gruset och kommungubbarna har även dom försökt göra vårfint(på sitt eget lilla sätt) med ett jättehjul. Jag och väninnan Emma tog en tur nere längs vattnet häromdagen och såg spektaklet. Undrar nu bara vart alla emos ska ta vägen när deras gräsmatta är borta..?



Har varit en dålig cyklare på sistone. Har tänkt att jag ska åka på flera lång turer men saker kommer hela tiden i vägen. Till nästa helg är det dock planerat både en tur till Partille och se på kosläpp och ev. en tur till Gottskär.

Jag och Mikaela har tokhandarbetat på sistone med många aftervirk och dyl. Hon ska tom sälja lite saker på en gård i kungsbacka. Coolt. Tyvärr jobbar jag den dagen men jag önskar lycka till! Här några av våra alster:



Avslutar med en klassiker: Sy sy sy