A portrait of the nerd...

söndag, maj 23, 2010

Sol!



I helgen var jag ledig och det har varit strålande väder! Känns som en försmak på ledigheten. Förra helgen var ju min sista jobbhelg innan semestern och jag kan inte beskriva med ord hur skönt det känns. Jag hoppas verkligen att vulkanen håller sig lugn ett tag för jag saknar Portland och hoppas att Portland saknar mig också.

Helgen har varit grym. Hamnade på ett trevligt födelsedagskalas i fredags och på lördagen kom gamla kompisar från Jönköping och hälsade på. Men helgens höjdpunkt måste ändå ha varit grillpremiären på gråberget! Anton kom och gjorde oss sällskap, en bragd eftersom Göteborgsvarvet höll staden under belägring. Han hade införskaffat årets cykelpryl. En cykelkorg perfekt utformad för ett sexpack.



Det var en massa gott som dukades upp. Vegogrill är det bästa! Trevligt sällskap och det kändes som om Johan och Jonas verkligen fann varann och dom pratade datorer hela kvällen. Medans vi andra kunde diskutera både ditten och datten. Fast med två läkare i sällskapet blev det ganska nördigt hos oss också. :)












På söndagen åkte jag, lillsyster och Alva till slottskogen. Detta kan nog ha varit våran sista kvalitetstid innan jag drar. Fast jag borde försöka klämma in ett till då jag lovade att sy en cykelkeps till henne. Nu har hon en grisrosa semesterhatt som inte riktigt kändes ok. Lite under hennes värdighet. Jag ska se vad jag kan ordna.
Vi fikade, virkade/stickade och myste i det vackra vädret. Det kan nog bli en del slottskogssittningar i sommar. Alva verkade trivas och jag måste få skryta lite för idag var andra gången på kort tid som jag lyckades få henne att somna trots att hon kinkade sig. Har än inte tagit steget att passa henne helt ensam men det är väl snart dax så Maccu kan få lite lugn en dag.











När vi var blev hungriga så åkte vi hem till mig och jag lagade mat medans Johan gjorde cyklarna försommarfina.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home