A portrait of the nerd...

söndag, september 05, 2010

Gôtlaskôj

.
.


Vi har haft en massa cykellopp här i stan på sistone! Ett första Göteborg city criterium lopp. Ser fram emot uppföljaren! Denna upplagan gick på en ca 1 kilometer lång bana som mestandels bestod av kullersten och lagom till starten så började det dessutom regna. En mardröm för cyklisterna men publiken uppskattade nog det extra elementet. Roulörerna samlades såklart för att titta på och heja lite extra på klubbkamraterna Anton och Pierre.









Stenberg blev lite sugen.



I veckan gick även Bergakungstempot av stapeln och även där fanns det Rouleörer både på och längs banan. Men egentligen är ju dessa lopp bara en uppbyggnad till det riktigt stora eventet i år. Ronde van Reetard. Det är nu knappt en vecka kvar! OMG! Så för er som inte anmält er är det baske mej dax! Stora frågan är nu kommer vi få det så här fint i år också?



I fredags hade jag stora skäl att fira! Jag har fått helgledigt, och det ska jag nu ha framöver. Jobba måndag till fredag och sen helg! Woho! Så nu är jag en riktig Svensson, och vad annars kan man göra än att ha "fredagsmys". Förutom Johan så gjorde syster Maccu, Pia och systerdottern Alva och Nïna oss sällskap. Det blev marinerad tzay med klyftpotatis, grön sparris och bearnaisås. Till efterrätt fick vi glass med smak av päron, vanilj och jordgubb. Vilket kalas! Det här får vi verkligen göra om! Vad sägs om nästa fredag?







Jag har gått och blivit förtjust i en för mig ny artist. Hittade honom en dag när jag satt och slösurfade. Helt otrolig kille. Han inspirerar mig till att plocka upp gitarren igen.



För er som inte visste det så är det randigt som gäller i år.



och så här vackert kan det vara i Göteborg klockan kvart i 6 på morgonen.